خب اول بریم نظرات منفی و مثبت کاربران رو مرور کنیم :
نظرات مثبت :
من این موتور 6 ماه پیش از بیرون گرفتم. واقعا موتور خوب و سواریش فوق العاده هس
این موتور از همه لحاظ خوبه
بهترین موتور…عالی…نرم نرم…هر چی بگم کم گفتم…سواری عالی…فقط یه ایراد داره چهار دندس اونم داخل شهر جواب گوعه
سلام موتور باکسر موتور خیلی خوبی هست البته کاربراتور هاش ، مدل های تا آخر سال ۹۵ کاربرات هستند ولی بعد ۹۵ انژکتور شدن که ۲ ۳ سال اول خوبه ولی به خرج که بیوفته باید ردش کنی بره ولی کاربراتور هاش عالیه ولی کلا سواری خیلی نرمی داره ، برای خانواده و باربری عالی هست ، مصرف سوخت خوبی داره ، قیمت مصرفی هاش خوبه و خلاصه اگر سرعت نمی خواید برید عالیه تنها مشکلش ۴ دنده بودنش هست که باهاش بیشتر از ۷۰ ۸۰ تا نباید رفت و اینکه روغنش باید به موقع و هر ۱۰۰۰ تا (البته زود تر هم عوض کنید بهتره) عوض بشه در آخر اگر با ظاهر و چهار دنده بودنش مشکلی ندارید بهترین انتخابه(البته کاربراتش )
قیمت مناسب
خرج معقول
قدرت بالا
سواری نرم
نظرات منفی :
فقط ۴ دنده بودن
عدم نمایش دور موتور در کیلومتر
ارتفاع زین نسبتا بالا 809 میلی متر
باکسر ۱۵۰ از محبوب ترین موتورسیکلت های کلاس استریت در ایران است. کلاس استریت به موتورسیکلت هایی اطلاق می شود که قابلیت استفاده چندمنظوره در شهر را دارند.
موتورهای استریت معمولاً به عنوان وسیله کار مورد استفاده قرار می گیرند، اما ویژگی های فنی آن ها سبب می شود که گاه جوانان هم به سراغ آن ها بیایند. معروف ترین موتورسیکلت استریت بازار ایران، بدون شک، هوندا CG125 است. اما در سال های اخیر با گسترش استفاده از موتورسیکلت در شهرها، استریت های قوی تری هم به بازار آمدند. در این بین، برندهای هندی نقش پررنگی در تأمین بازار داشتند. برند باجاج، که بسیاری از ما آن را با مدل های مختلف خانواده پالس می شناسیم، یک موتورسیکلت استریت پرتوان و سخت جان هم در سبد محصولاتش دارد که بین اهالی بازار و موتوربازان بسیار معروف است. باکسر ۱۵۰ را می گوییم! یک موتور استریت همه کاره که در این مقاله به معرفی کامل آن پرداخته ایم.
ویژگی های ظاهری باکسر ۱۵۰
باکسر ۱۵۰ یک موتورسیکلت شهری معمولی است و طبیعتاً نباید انتظار ظاهری اسپرت و خشن را از آن داشت. المان های فانتزی موجود در طراحی اسکوترها هم در چهره آن به چشم نمی خورند. باکسر از نمای جلو همان چهره کلاسیک متعلق به استریت موتورهای دهه های قبل را دارد. چراغ دایره ای بزرگ در جلو همراه با راهنماهای بیرون آمده از دو طرف، یادآور سبکی قدیمی در طراحی موتورسیکلت است که چشم های ما سال ها به آن عادت کرده اند. کاسه چراغ اصلی نسبتاً بزرگ است و نور خوبی در شب فراهم می کند. گلگیر جلو برای ایجاد حس نوستالژیک بیش تر، به رنگ کرومی درآمده است. رینگ های باکسر ۱۵۰ هم از نوع سیمی هستند که حس کلاسیک بودن را در چهره موتور، تقویت می کنند. دقیقاً زیر چراغ جلو یک پلاک نصب شده که نام باجاج به زبان لاتین بر روی آن دیده می شود. باک سوخت باکسر ۱۵۰ نسبتاً ساده است و خبری از خطوط عضلانی در طراحی آن نیست. نوشته BOXER را هم با فونت درشت و همراه با استیکرهای رنگی بر روی آن چسبانده اند. فرمان طراحی ساده ای دارد و دسته ترمزها هم کاملاً معمولی به نظر می رسند. صفحه کیلومتر از دو آمپر آنالوگ تشکیل یافته است و هیچ گونه آمپر دیجیتال یا نمایشگر در این پشت آمپر وجود ندارد.
موتورسیکلت باکسر 150
به سبک اکثر استریت موتورها، متعلقات پیشرانه به راحتی قابل مشاهده هستند و از هیچ فلاپ محافظتی برای پوشاندن آن ها استفاده نشده است. برخی مدل های باکسر ۱۵۰ به طلق شیشه ای کوچکی در قسمت بالای چراغ جلو هم مجهز هستند که چهره آن ها را اسپرت تر و متفاوت از مدل های موجود در بازار می کند. زین باکسر ۱۵۰ بسیار بلند طراحی شده است و برای نشستن دو نفر، کاملاً راحت و مناسب به نظر می رسد. باکسر به ترک بند فلزی هم مجهز است و به راحتی می توان از این بخش برای حمل وسایل یا بستن باکس استفاده کرد. چهره باکسر ۱۵۰ در نمای عقب بسیار بی آلایش است. چراغ های عقب چیدمان ساده ای دارند و خلاقیت خاصی در طراحی آن ها دیده نمی شود. طراحی لوله اگزوز باکسر هم نسبتاً معمولی انجام شده است و این شکل از اگزوز را نمی توان اسپرت نامید. البته نمایان بودن کمک فنرهای عقب، اندکی حس و حال اسپرت به طراحی نمای کناری موتور می دهد. آینه های باکسر ۱۵۰ پلاستیکی و بدون رنگ هستند. طراحی آن ها هم ساده و تقریباً معمولی است. با این حال، می توان این آینه ها را با آینه های کلاسیک تعویض کرد تا چهره این موتور سیکلت اندکی متمایز شود.
مشخصات فنی باکسر ۱۵۰
باکسر ۱۵۰ در دسته استریت موتورهای ۱۵۰ سی سی جای می گیرد که برای استفاده دراز مدت در شهر طراحی شده اند. طبیعتاً با توجه به کاربری این کلاس از موتورها، باید پیشرانه آن ها به نوعی باشد که دوام و استحکام فنی بالایی از خود نشان دهد. قلب تپنده باکسر، یک واحد ۱۵۰ سی سی است که اگر دقیق بگوییم، ۱۴۴.۰۸ سی سی حجم دارد. این پیشرانه تک سیلندر، به شکل چهار زمانه کار می کند و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتور است. پیشرانه باکسر ۱۵۰ در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه، بیشینه قدرت ۱۲ اسب بخار را تولید می کند که اگرچه قدرت چشم گیری نیست، اما برای نوع کاربری این موتورسیکلت در شهر کافی به نظر می آید. حداکثر گشتاور باکسر ۱۵۰ هم به ۱۲.۲۶ نیوتن متر می رسد که البته این حجم از گشتاور، از ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به بالا، در دسترس راکب قرار می گیرد. گیربکس به کاررفته در باکسر از نوع دنده ای با کلاچ دستی است. حداکثر سرعت باکسر ۱۵۰ با مشخصات فنی نام برده، ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. استارت موتور در باکسر، هم به صورت برقی و هم هندلی امکان پذیر است.
باکسر 150
ترمزهای باکسر ۱۵۰ در جلو و عقب از نوع کفشکی ساده هستند. همچنین این موتورسیکلت فاقد ترمز ABS است، بنابراین باید هنگام سرعت گیری با آن توجه بیش تری به اهرم های ترمز داشته باشید. برای نگه داشتن باکسر ۱۵۰، هم جک بغل و هم جک وسط را در نظر گرفته اند. باکسر یک موتورسیکلت هوا خنک است و با این حساب، از رادیاتور آب بهره نمی برد. ابعاد باکسر ۱۵۰ در طول و ارتفاع، به ترتیب، ۲۰۱۶ و ۱۰۵۵ میلی متر است. فاصله بین دو چرخ باکسر از یکدیگر هم به ۱۲۸۵ میلی متر می رسد. سیستم تعلیق باکسر ۱۵۰ در جلو از نوع دو شاخه تلسکوپی و در عقب SNS انتخاب شده است. باکسر به شکل خالص ۱۲۳ کیلوگرم وزن دارد. سایز رینگ های جلو و عقب باکسر ۱۵۰، ۱۷.۰ اینچی است که سواری آن را در مسیرهای مختلف انعطاف پذیرتر می کند. برای باتری باکسر از نمونه ۱۲ ولت ۵ آمپر استفاده شده است. باک سوخت باکسر هم ۱۱ لیتر ظرفیت دارد که از این نظر، یکی از بهترین موتورهای بازار برای پیمودن مسافت های طولانی به شمار می رود.
موتورسیکلت باکسر 150
قیمت باکسر ۱۵۰ در بازار
نمونه های صفرکیلومتر باکسر ۱۵۰ فعلاً فقط در مدل های ساخت سال ۱۳۹۸ قابل خریداری هستند. ممکن است در آینده نزدیک، مدل های ۱۴۰۰ این موتورسیکلت نیز مانند دیگر محصولات باجاج در بازار موجود شوند. باکسر ۱۵۰ صفر کیلومتر با مدل ۹۸، این روزها در محدوده قیمتی ۴۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. هر چند ممکن است فروشندگان بازار قیمت های بالاتری هم برای این موتورسیکلت اعلام کنند. بازار خرید و فروش باکسر مانند دیگر محصولات کمپانی باجاج، همواره داغ است و معمولاً باکسر بین کسانی که به دنبال موتورسیکلت مخصوص کار می گردند، محبوبیت زیادی دارد. دوام فنی خوب و استهلاک پایین از اصلی ترین دلایل موفقیت باکسر ۱۵۰ در بازار ایران هستند. قطعات باکسر هم به وفور در بازار یافت می شوند و مالکان این موتورسیکلت برای تهیه لوازم چندان با مشکل خاصی روبهرو نیستند.
قیمت و رنگ های موتورسیکلت باکسر 150
سه تا رنگ مشکی آبی قرمز توی بازار موجوده و قیمتش در زمان نوشتن این مقاله یه چیزی حدود 60 تومنه که البته دیگه پیدا نمیشه و موتور های طرح باکسر جاشونو تو بازار گرفتن. هر چند رقبای ایرانی و چینی زیادی در مقابل باکسر ۱۵۰ در سال های اخیر ظهور کرده اند، اما هنوز هم هیچ یک از آن ها به پای محبوبیت و اعتبار او در بین موتور سواران نمی رسند.
مشخصات کلی موتورسیکلت
طول | ۲۰۱ سانتی متر |
عرض | ۷۴ سانتی متر |
ارتفاع کلی | ۱۰۵ سانتی متر |
ارتفاع تا زین | – |
فاصله دو محور | ۱۲۸ سانتی متر |
کمترین فاصله بدنه از زمین | ۱۹ سانتی متر |
وزن | ۱۲۲ کیلوگرم |
حجم مخزن سوخت | ۱۱ لیتر |
نوع و کلاس موتور
مدل | boxer 150 |
کلاس موتور | شهری |
سال ساخت | ۱۳۹۸ |
تعداد سرنشین | دو |
تعداد چرخ | دو |
سایز چرخ جلو | ۱۷ اینچ |
سایز چرخ عقب | ۱۷ اینچ |
جنس رینگ | فولادی |
نوع رینگ | پره ای |
سیستم تعلیق جلو | شاخه تلسکوپی ۱۲۵ میلیمتری |
سیستم تعلیق عقب | – |
پیشرانه و انتقال قدرت موتورسیکلت
حجم موتور | ۱۴۴.۸ سی سی |
حجم موتور | ۱۲۵ الی ۱۵۰ سی سی |
تعداد سیلندر | یک |
تعداد سوپاپ | – |
تعداد شمع | – |
نسبت تراکم | – |
سوخت | بنزین |
نوع سیستم سوخت رسانی | انژکتور |
جعبه دنده | دستی |
تعداد دنده | ۴ |
نوع کلاچ | دستی |
تعداد خروجی اگزوز | یک |
عملکرد موتورسیکلت
حداکثر سرعت | ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | – |
ترمزهای موتورسیکلت
نوع ترمز جلو | کاسه ای |
نوع ترمز عقب | کاسه ای |
سیستم ترمز ABS | ندارد |
چراغهای موتورسیکلت
نوع چراغ | لامپ رشته ای |
چراغ راهنما روی آینه | ندارد |
چراغ روز | ندارد |
امکانات موتورسیکلت
نوع استارت | هندلی |
آمپرها | بنزین ، کیلومتر شمار |
نوع کیلومتر شمار | آنالوگ |
نوع رادیاتور | ندارد |
فضای حمل بار | ندارد |
دزدگیر | ندارد |
نوع جک | وسط – بغل |
چرا از زود به روغن ریزی افتادنش کسی چیزی نگفته
واقعا دمت گرم چرا نگفته کسی اتفاقا من امروز دارم میفروشم فقط بخاطر همین روغن ریزی یه آپاچی ۲۸۰ دارم یعنی ایول داره
من از سال ۹۲ دارم عالیه از هر نظر
تنها عیبش اینه که زود به روغن ریزی میفته
درسته
سلام
تو طرح باکسر ها کدوم بهتره، فرقی هم دارن باهم؟
اصن ارزش خرید دارن؟
خودم سنگینم، معمولا دو ترک هم هستیم
اگه پول داری تیز پر توس بگیر من دیدم خیلی خوب از کار دارامده امیدوارم که خراب نکنه
با یه ذره انحراف راکب وموتور سیکلت نقش زمین میشوند.مخصوصا در پیچذکه یه ذره زمین خیس یا سر باشه
یه آشغال هندی تمام عیار
باکسرصفر مدل 98دارم که شهریور1400 خریدم و استارت خورده و تا دی ماه 1401 فقط 2215 کیلومتر راه رفته، ولی دوبار، انژکتورش خراب شده و هی ریپ و دل میزنه، گاز نمیخوره و بوی سوحنتی لاستیک و شلنگ از زیر باک میده، بردم دادم سرویس، که تعمیرگاه تحصصیش گفت متأسفانه پایه ی باکسر کاربراته و شرکت با حاج اومده من درآوردی انژکتور روش خورانده که جواب نمیده و باید مدام دستکاری و سرویس و اینجور کارها انجام بشه که متأسفانه باز فایده نداره
من بررسی کردم این موتورهای طرح باکسر مثل KLD و رهرو و غیره با وجودی که انجینشون چینی هست ولی از باکسر خیلی بهتر و نرمتر و قدرتمندترند، رهرو سوار شدم انگار دنبه داشت کار میکرد و راه میرفت، نرم، راحت، روان، بی سرو صدا، خدایی خیلی لذت بردم با اینکه چینی هست/خلاصه اینکه عزیزان باکسر نخرید، چون بخدا مرجوعی بابت فروش زیر قیمت دربازار باکسر خیلی بالاست و قیمت 1401 شده 115. میلیون(تا دیماه1401)
سلام دوستان ، من پیک هستم و میخوام موتورمو عوض کنم، خودم نظرم باکسر هست ولی قیمت خیلی بالاش یه ذره غیر منطقیه و ازین ور طرح های باکسر هم فاصله قیمتشون با خود باکسر تعجبیه ، ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که از بین باکسر و طرح هاش به درد پیک میخوره و توضیح بدید لطفا
توی شهرتون ببینید قطعات کدومش راحت تر گیر میاد همونو بخرید بنظرم اگر لوازم طرحش باشه همون طرح رو بگیرید به صرفه تره
بخاطر اینکه انژکتوره وانژکتووؤوور سرطان
سلام
باکس قدرتی هستش تو اتوبان کفی ۱۰۰ پر نمیکنه .
زود به زود به روغن ریزی میافته .
هزینه وسایل موتور مصرفی خیلی بالا هستش .
من خریدم پشیمون هستم