مقاله

انواع مشکلات کاربراتور موتور سیکلت و روش های رفع آن

  1.  صدای پارت پارت بلند : تنظیم نبودن پیچ هوا، باید پیچ رو گردش به سمت چپ بدید
  2. خام سوزی و نوسان دور موتور = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت راست ( نزدیک به تنظیم شدن ایده آل)
  3.  موتور گرم، ولی دور موتور به سمت اعداد پایین تر میاد = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت راست ( وضعیت پیچ هوا دور از تنظیم بودن )
  4.  دور موتور بعد از تازه روشن شدن موتور به سمت بالا رفته و روی عدد ۱ میزون شدن = موتور گرم شده مشکلی نیست.
  5. درجا کار کردن و خود به خود گاز خوردن موتور = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت چپ ( دور از تنظیم بودن)
  6.  گاز دادن به موتور و برنگشتن سریع دور موتور به اعداد پایین = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت چپ ( دور از تنظیم بودن )
  7.  نوسان در دور موتور = لاستیک دیافراگم، پیج هوا
  8.  ریپ زدن در دور پایین = لاستیک دیافراگم، ژیگلور دور آرام
  9.  ریپ زدن در دورهای بالا = تنظیم نبودن ترکیب کلی بنزین و هوا، ژیگلور دور بالا
  10.  در هنگام تاپ اسپید زدن بعد از لحظاتی موتور گاز نمیخوره و خاموش میشه و بعد از چند دقیقه دوباره روشن میشه = تنظیم نبودن سوزن متصل به شناور ( بیش از حد کیپ هست ) تنظیم نبودن پیچ هوا (نسبت بنزین به هوا بیشتر است)
  11.  فلوت کردن (ریزش بنزین از کاربراتور بعد از خاموش کردن) = سوزن متصل به شناور نوکش تیز شده و نیاز به تعویض داره و یا شناور کاراییشو از دست داده.
  12.  بالا بودن مصرفی بنزین = بالا بودن سوزن درون پیستون کاربراتور
  13. نکته اول : ۵ نقطه درون پیستون هست که سوزن درونش بوسیله یک واشر بالا و پایین میشه، بالا بودن مساوی با مصرفی بالاتر شتاب بیشتر – پایین بودن مساوی با مصرفی کمتر شتاب کمتر هست ( لطفا دست نزنید عواقب دارد )
    نکته دوم : کم کردن مصرفی موتور بیش از چیزی که سیلندر به اون احتیاج داره به موتور آسیب میرسونه و همینطور بالا بردن مصرفی بنزین برای شتاب بدست آوردن به اصطلاح میگن کاربراتور رو تقویت کردن نیز برای رینگ پیستون و بخصوص خود پیستون مضر هست.
  14. پس از روشن شدن موتوری که گرم هست ولی دور موتور به آرومی به دور موتور ۱ رسیدن = هوای خیلی سرد، تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به راست
  15. صدای عطسه یا پارت کوچولو در دنده سنگین کردن = ننظیم نبودن پیچ هوا، گردش بسیار بسیار کم به سمت راست.
  16. پس از روشن کردن موتور و گرم شدن ابتدایی، دور موتور روی ۱ باشه و بعد اگر با گرم شدن موتور بعد از استفاده طولانی دور موتور روی ۱. ۵ یا از روی ۱. ۵ بیشتر بره = تنظیم نبودن پیچ هوا ( خیلی نزدیک به تنظیم، گردش به چپ و راست رو باید امتحان کرد و معمولا به سمت راست هست )
  17. دود سیاه = تنظیم نبودن کاربراتور
  18. دود آبی = روغن سوزی ( رینگ پیستون پایینی )
  19. دود سفید = موتور ۲ زمانه مشکلی نیست – موتور ۴ زمانه ( دود ممتد باشه، آب روغن قاطی کرده – دود لحظه ای باشه مثل روشن کردن موتور در صبح از بخارات آب درون اگزوز هست )
  20. کار دیافراگم = کارش شبیه tunning ( ریز گیر موج ) روی رادیو هست تنظیم کننده هستش مثل سنسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *