- صدای پارت پارت بلند : تنظیم نبودن پیچ هوا، باید پیچ رو گردش به سمت چپ بدید
- خام سوزی و نوسان دور موتور = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت راست ( نزدیک به تنظیم شدن ایده آل)
- موتور گرم، ولی دور موتور به سمت اعداد پایین تر میاد = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت راست ( وضعیت پیچ هوا دور از تنظیم بودن )
- دور موتور بعد از تازه روشن شدن موتور به سمت بالا رفته و روی عدد ۱ میزون شدن = موتور گرم شده مشکلی نیست.
- درجا کار کردن و خود به خود گاز خوردن موتور = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت چپ ( دور از تنظیم بودن)
- گاز دادن به موتور و برنگشتن سریع دور موتور به اعداد پایین = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت چپ ( دور از تنظیم بودن )
- نوسان در دور موتور = لاستیک دیافراگم، پیج هوا
- ریپ زدن در دور پایین = لاستیک دیافراگم، ژیگلور دور آرام
- ریپ زدن در دورهای بالا = تنظیم نبودن ترکیب کلی بنزین و هوا، ژیگلور دور بالا
- در هنگام تاپ اسپید زدن بعد از لحظاتی موتور گاز نمیخوره و خاموش میشه و بعد از چند دقیقه دوباره روشن میشه = تنظیم نبودن سوزن متصل به شناور ( بیش از حد کیپ هست ) تنظیم نبودن پیچ هوا (نسبت بنزین به هوا بیشتر است)
- فلوت کردن (ریزش بنزین از کاربراتور بعد از خاموش کردن) = سوزن متصل به شناور نوکش تیز شده و نیاز به تعویض داره و یا شناور کاراییشو از دست داده.
- بالا بودن مصرفی بنزین = بالا بودن سوزن درون پیستون کاربراتور
- نکته اول : ۵ نقطه درون پیستون هست که سوزن درونش بوسیله یک واشر بالا و پایین میشه، بالا بودن مساوی با مصرفی بالاتر شتاب بیشتر – پایین بودن مساوی با مصرفی کمتر شتاب کمتر هست ( لطفا دست نزنید عواقب دارد )
نکته دوم : کم کردن مصرفی موتور بیش از چیزی که سیلندر به اون احتیاج داره به موتور آسیب میرسونه و همینطور بالا بردن مصرفی بنزین برای شتاب بدست آوردن به اصطلاح میگن کاربراتور رو تقویت کردن نیز برای رینگ پیستون و بخصوص خود پیستون مضر هست. - پس از روشن شدن موتوری که گرم هست ولی دور موتور به آرومی به دور موتور ۱ رسیدن = هوای خیلی سرد، تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به راست
- صدای عطسه یا پارت کوچولو در دنده سنگین کردن = ننظیم نبودن پیچ هوا، گردش بسیار بسیار کم به سمت راست.
- پس از روشن کردن موتور و گرم شدن ابتدایی، دور موتور روی ۱ باشه و بعد اگر با گرم شدن موتور بعد از استفاده طولانی دور موتور روی ۱. ۵ یا از روی ۱. ۵ بیشتر بره = تنظیم نبودن پیچ هوا ( خیلی نزدیک به تنظیم، گردش به چپ و راست رو باید امتحان کرد و معمولا به سمت راست هست )
- دود سیاه = تنظیم نبودن کاربراتور
- دود آبی = روغن سوزی ( رینگ پیستون پایینی )
- دود سفید = موتور ۲ زمانه مشکلی نیست – موتور ۴ زمانه ( دود ممتد باشه، آب روغن قاطی کرده – دود لحظه ای باشه مثل روشن کردن موتور در صبح از بخارات آب درون اگزوز هست )
- کار دیافراگم = کارش شبیه tunning ( ریز گیر موج ) روی رادیو هست تنظیم کننده هستش مثل سنسور
انواع مشکلات کاربراتور موتور سیکلت و روش های رفع آن

21
مهر