سلام خدمت کاربران عزیز کینگ موتور توی این مقاله قصد داریم بهتون بگیم موتور cf 250 چه جور موتوری هست و بخرید یا نه ؟ پس با ما همراه باشید.
موتورسیکلت SR 250 CF
قیمت تقریبی این موتور الان ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان هستش
که توسط شرکت جهانرو وارد کشور میشه
خب اول بریم سراغ مشخصات فنی این موتور
مشخصات فنی موتورسیکلت
نوع موتور : تک سیلندر ، , آب خنک , سرسیلندر با میل سوپاپ دوبل , چهار سوپاپ
حجم : ۲۴۹٫۲cc
قطر و کورس : ۷۲mm×۶۱٫۲mm
نسبت تراکم : ۱۱٫۳:۱
حداکثر قدرت : ۲۰٫۵kw/9750rpm
حداکثر گشتاور : ۲۲N·m/7500rpm
کنترل جرقه : ECU
تغذیه سوخت : EFI
گیربکس : ۶-speed
ابعاد : ۲۰۱۰×۷۵۰×mm1080
فاصله مرکز تا مرکز چرخ ها : ۱۳۶۰mm
ارتفاع زین تا زمین : ۷۸۰mm
حداقل فاصله زیر تا زمین : ۱۳۵mm
وزن خشک : ۱۶۵kg
حجم باک بنزین : ۱۲L
کمک جلو : هیدرولیکی ، معکوس
کمک عقب : تک کمک وسط
ترمز جلو : Φ۲۹۲mm single disc, opposite four-piston caliper
ترمز عقب : Φ۲۲۰mm single disc, single-piston floating caliper
طوقه : آلومینیومی
تایر : جلو : ۱۱۰/۷۰ R17, عقب :۱۴۰/۶۰ R17
ترمز (ABS) : Continental AG, دو کاناله
دقیقا پارسال همین موقع ها بود که cfmoto چند عکس تبلیغاتی از موتوری با پلتفرم اسپرت منتشر کرد . هفته پیش بعد از گذشت دقیقا یک سال ، اولین موتور اسپورت این کمپانی بنام 250 sr وارد بازارهای آسیا شد . با انجین تقریبا مشابه با 250 nk ، داشبورد تقریبا مشابه ، ترمز های تقریبا مشابه و موارد تقریبا مشابه دیگه ای که اهمیت کمتری دارن …
راستش اول که شروع کردم به نوشتن این مطلب ، فکر میکردم این مدل تشابهات زیادی با nk داره . اما وقتی به پایان رسیدم متوجه شدم اشتباه فکر میکردم و مجبور شدم برگردم عقب و مطلب رو اصلاح کنم . در ادامه یه مقایسه ریز هم خواهیم داشت .
نقاط قوت :
کیلومتر شمار تمام دیجیتالی رنگی tft و قابلیت اتصال به تلفن همراه
ای بی اس دو کانال نمیدونم ساخت کجاست ولی بودنش خوبه
مود های سواری
انژکتور بوش
ای سی یو بوش
علایم دکمه ها با بکلایت مشابه کی تی ام
وزن مناسب 165 کیلوگرمی …
…
اسلیپر کلاچ !! تا جایی که من میدونم اسلیپر کلاچ تو این رنج قیمت نایابه . تو ایران ارزونترین موتوری که این آپشن رو داره کی تی ام rc250 هست با قیمت ناقابل ۱۳۰ میلیون تومن …! و بعدش نینجا ۲۵۰ (البته مطمئن نیستم کی تی ام ها و نینجا های کویر اسلیپر کلاچ داشته باشن . من آرسی۲۰۰ داشتم که نداشت نینجا رو هم تست نکردم ) حتی یاماها آر۳ و هوندا دابل آر با قیمت های تقریبا سه برابر سی اف موتو این آپشن رو ندارن .
در مقایسه با مدل nk
هر دو موتور نمایشگر رنگی به ظاهر مشابه دارن ولی تم و نرم افزار مدل sr اپدیت شده تغییر کرده و اپشن اتصال به تلفن همراه بهش اضافه شده
هر دو موتور از یک انجین استفاده میکنن اما در قدرت خروجی مدل sr یه تار مو قوی تر هست با توجه به مشخصات مندرج در سایت سازنده 20.5kw/9750rpm در مقابل 19.5kw/9200rpm . البته گشتاور مشابه هست . حالا نمیدونم اشتباه تایپی بوده یا اس آر واقعا یک کیلووات قویتر هست
تمام موتور های سی اف از ترمز های j juan استفاده میکنن . درمورد مدل اس آر , نام جی جوان رو جایی ندیدم . حتی تو عکس ها روی کالیپر فقط نوشته ی cfmoto دیده میشه . اما چرا برخلاف همیشه ایندفعه از کالیپر های جی جوان استفاده نکردن ، نمیدونم .
ادامه مطالب برسی اولیه این مدل و نظر شخصی خودم درمورد برند cfmoto هست :
این موتور رقیب مستقیم کی تی ام آر سی ، کاواساکی اس ال و سوزوکی جیکسر هست در بازار ایران
با توجه به اینکه در بازار های جهانی sr یه مقدار از مدل nk گرونتر هست من در بازار آشفته و تخیلی امروز ایران قیمت ۵۰ تا ۵۵ میلیون رو پیشبینی میکنم . در بدترین حالت به ۶۰ میلیون نمیرسه قطعا .
و با توجه به اینکه این روز ها شرکت پر افتخار کویر موتور مدل های آر سی و دوک رو با قیمت های فرا تخیلی و غیر قابل باور ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون عرضه میکنه ، ( شاید تا من دکمه ارسال این مطلب رو فشار بدم کویر باز به قیمت اضافه کنه چون تقریبا هر روز ۳ تا ۵ تومن به قیمت هاش اضافه میکنه یعنی اگر شما فردا این مطلب رو بخونید دیگه آر سی ۱۳۵ تومن نیست و ۱۴۰ تومن شده) سی اف میتونه فروش محصولات اوور پرایس شده ی کویر رو به شدت کاهش بده . چون شما با پول یک کی تی ام میتونید دوتا سی اف و تعدادی پیتزا با نوشابه بخرید درصورتی که در بازار های جهانی اختلاف قیمت آر سی و اس آر حدود ۱۰ درصد هست !
در پست بعدی جداگانه این دو موتور رو دست و پا شکسته باهم مقایسه میکنم
فعلا چند مورد دیگه از مشخصات فنی و وضعیت بازار بگم و پست رو ببندم
شنیدم که تعلیق این موتور ساخت kyb هست . تو سایت چیزی نوشته نشده اما اگر درست باشه به احتمال زیاد تعلیق با کیفیتی داریم .
چراغ های ال ای دی که درمورد کاراییش نمیشه فعلا نظر داد .
یکی از نگرانی های من برای مدل nk بخش سویینگ آرم بود که بی شباهت به هیچ موتوری از دو لوله نازک ساخته شده و نگاه کردن بهش حس ضعف رو القا میکنه .
اما در مدل sr این بخش کاملا متفاوت و از یک پروفایل یک تکه ساخته شده میتونه نشان دهنده این باشه که سی اف سعی کرده با این اصلاحات شاسی رو محکم تر کنه و انعطاف رو برای رسیدن به پایداری بهتر در پیچ ها کاهش بده. اما ارتفاع فرمون بالاست و ارتفاع صندلی پایینه و جنس صندلی نرمه که نشون میده سی اف مثل دوستان ژاپنی بیشتر به راحتی اهمیت داده تا پرفورمنس .
با اینکه ظاهرش خشن نیست ولی دوسش دارم . بنظرم زیباست و خداروشکر کپی هم نیست . رنگ بندی کسل کننده کاواساکی ، فیس و فلاپ فرازمینی کی تی ام ، هیکل عضلانی و ترسناک هوندا و راهنماهای منگوله ای و تابلوی یاماها نداره . یه موتور ریز نقش با اعتدال در طراحی و رنگبندی زیبا که سخت میشه ازش ایراد گرفت
یه ایراد هم بگیرم کسی بهم شک نکنه … کمبود لوازم افترمارکت و ترد پارتی یا بقول دوستان ( قهرمانی!!!)
شاید وجود داشته باشه اما به قدری محدود هست که بهتره بگم هیچ شرکت معتبری برای محصولات سی اف قطعه نمیسازه مخصوصا برای مدل های ۱۵۰ و ۲۵۰ سی سی . تهش بتونید کتی تاشو چینی پیدا کنید ! تنها قطعه ای که دیدم فیلتر هوای dna بوده . نمیدونم بدون فیول کنترلر ها و پاور کمندر و بقیه ای سی یو های افترمارکت ، فیلتر هوای ریس به چه درد میخوره … ؟!
اسلایدر درست حسابی ، قطعات الکترونیکی مثل کوییک شیفتر از برند های مطرح ، قطعات ریس مثل دیسک و لنت و دنده زنجیر و پیستون و شاتون و …. هیچ چیز . هیچیز برای موتور های این کمپانی ساخته نشده هنوز . از مغازه خریدید میرید تو جاده و همینی که هست !
اما بازار و فروش
شخصا با محصولات صنعتی چین مخالفم . چین همیشه نماد کپی و سنبل کاری با مواد اولیه نامرغوب بوده . اما سیاستی که سی اف موتو پیش گرفته مثل بقیه چینی ها نیست . اگر محصولاتی مثل ۱۵۰ و ۲۵۰nk رو از نزدیک دیده باشید ، کیفیت مطلوب قطعات و بدنه با نگاه اول قابل درک هست . این برند ادعای ایتالیایی بودن نداره . با توجه به لیست محصولاتش در چند سال اخیر و حضورش در بازار اروپا و استرالیا و بزودی در امریکا ، کاملا مشخصه که دنبال یک جایگاه واقعی تو این رشته میگرده . کیفیت ظاهری قطعات و بدنه بالاتر از محصولات هندی و چینی هست و سعی میکنه کمتر از لوازم بی نام و نشان استفاده کنه . برای مقایسه مدل nk رو مثال میزنم . بنظرم ظاهرا از آپاچیجات و آر اس و هرچی که باجاج ساخته بهتره . من امتیاز بالاتر از هیوسانگ و نزدیک به کی تی ام بهش میدم . در مقایسه با هیوسانگ از نظر کیفیت داشبورد و کیلومتر شمار ، کیفیت قطعات پلاستیکی ، جنس کتی ها و گریپ ، جنس مید پایپ و مافلر ، فینیش کاور انجین و رنگ و فینیش شاسی یه سر و گردن بالاتره . ( از نظر پرفورمنس مقایسه نمیکنم تک سیلندر و دو سیلندر دو سگمنت جدا هستن) سی اف موتو زبان طراحی ، رنگ مخصوص( فیروزه ای) و سایت درست حسابی هم داره !! تو اروپا دو سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر که نشون دهنده اطمینان کارخونه از ساخته های خودش هست . کیفیت ساخت شباهت زیادی به کی تی ام داره و از دو سیلندر های پنج هزار دلاری هوندا و کاوا و یاماها کمتره .
مدل sr هفته گذشته برای فروش وارد بازار نپال و مالزی شد.
از اونجایی که خداروشکر سی اف موتو و جهانرو باهم ارتباط نزدیکی دارن و در اینستاگرام هم برای همدیگه استوری های عاشقانه میذارن احتمالا همین هفته ها وارد بازار ایران هم میشه.
اگه وضعیت جیب اجازه بده ، بنده زنبیل گذاشتم برای خرید اولین ماشین چینی زندگیم و انتظار بالایی هم دارم و فعلا دیدم مثبته
مشخصات فنی تکمیلی
نوع و کلاس موتور
مدلCF Moto 250 SR
کلاس موتورstreet
سال ساخت1401
تعداد سرنشین2 نفر
تعداد چرخ2 چرخ
سایز چرخ جلو17 اینچ
سایز چرخ عقب17 اینچ
جنس رینگآلومینیومی
نوع رینگآلومینیوم
سیستم تعلیق جلوکمک فنر هیدرولیکی
سیستم تعلیق عقبتک کمک وسط
نوع لاستیکتیوبلس
مشخصات کلی
طول201 سانتیمتر
عرض75 سانتی متر
ارتفاع کلی108 سانتی متر
وزن165 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت12 لیتر
پیشرانه و انتقال قدرت
گشتاور22.6 نیوتن متر
سوختبنزینی
نوع سیستم سوخت رسانیانژکتور
جعبه دندهدستی
تعداد دنده6 دنده
عملکرد
حداکثر سرعت156 کیلومتر بر ساعت
ترمزها
نوع ترمز جلودیسکی
نوع ترمز عقبدیسکی
سیستم ترمز ABSدارد
چراغها
نوع چراغLED
چراغ روزدارد
امکانات
نوع کیلومترشماردیجیتال
فضای حمل بارندارد
آمپرهامسافت سنج،سرعت سنج،نشانگرحجم سوختريا،دنده شمار،دور موتور،آمپرآب،دنده شمار،چراغ چک، سنسور فشار روغن
دزدگیرندارد
نوع جک بغل
سایر توضیحاتمجهز به انژکتور Boschیورو 4
حداکثر سرعت 110🤦🤦
ستون من ۱۵۰ سی سی شو دارم تو اتوبان ۱۲۰تا میرم مطمئنی این ۱۱۰تا میره؟
اخر مقاله گفته شده 150-156
من امروز cfخریدم ریس واقعا طراحی عالیییی داره🥇
۱۷۰ من روندمش چطور شما میگی ۱۱۰ تا
ناهار چی خوردی ؟؟😂
نه حداکثر 159 تا میره
داداش صابونتو عوض کن ۱۵۶ تا میره😂👌🏻
۱۱۰تا حالت خوب نیست موتور ۱۲۵ اینقدر راه میره …. موتور ۲۵۰ ریس ۱۱۰ تا میره ٕٕ ؟ حتما شما دوچرخه سوار شدی
نه ۱۵۰
مننمیدونم چرا همه ما دنبال این هستیم که فلان متور چندتا پر مبکنه. اخه ب چه درد ما میخوره مگه ما چندبار راهمون ب اتوبان میوفته که ۱۸۰ تا پر کنیم. برای ما باید شتاب ۰تا۱۰۰ مهم باشه که داخل شهر عالی باشه و خودتم حال کنی با کسی هم کل میندازی باز داخل شهر شتاب مهمه.
بله دقیقا تازه خیلی ها با اون سرعت بدون کلاه ایمنی و نکات ایمنی موتور سواری میکنند !
داداش شتاب این موتور خوبه بنطرت؟
من قبل از این موتور ktm داشتم از کویر موتور خریده بودمش خیلی گرون تر از این بود اما کیفیت سواریش نصف اینم نیست خدای نسبت به قیمتش موتور خیلی خوبیه
داداش کی تی ام ریس داشتی یا دوک؟ من عاشق رخ کی تی ام ریسم…ولی شاید زورم بش نرسه…الان شده ۳۹۰… به نظرت سی آف به عنوان جایگزین اون موتور خوبیه ؟
کسی میدونه ۲۵۰ ریس چند تا شمع داره ؟؟
سلطان هندا دابل ار یا همون ،cbr 250 اسلیپر کلاچ داره
کسی که در مورد مشخصات فنی این موتور یا هر موتور دیگه ای نمی دونه لطفا اظهار نظر نکنه شما موتور چینی و هندی رو با KTM اتریشی مقایسه میکنید واقعا که کارشناس نیستید این موتور هندلینگ بسیار بدی در شهر داره و به شدت در رانندگی خسته ات می کنه و دچار کمرددر می شوید و درضمن قطعات ضعیفی مثل بنلی و موتورهای هندی داره با توجه به وزن زیاد موتور که 200 کیلو هست که به دروغ در اینجا اعلام شده سرعت و شتاب قابل قبولی نداره ظاهری جذاب اما باطنی فریبنده داره
امروز کسی میدونه قیمتش چنده؟
135-140 هم میره
من امروز cfخریدم ریس واقعا طراحی عالی داره🥇