مشخصات فنی رایس NVX 150
رایس NVX150 به پیشرانه ۱۴۹.۲ سی سی تک سیلندر و ۴ زمانه مجهز است که ۸.۵ اسب بخار را با گشتاور نزدیک به ۹.۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه نسبت به حجم محفظه احتراق، توان چندان بالایی ندارد و نسبت به رقبای همرده خود حدود ۲ اسب بخار ضعیف تر است. همچنین در بحث گشتاور، رقبای NVX 150 حدود ۲.۵ نیوتن متر قوی تر ظاهر می شوند. همچنین برخلاف یاماها ایروکس، که خنککاری پیشرانه آن توسط آب انجام می شود، در MVX 150 خنککاری از نوع هواخنک است. سیستم انتقال قدرت در این محصول کبیر موتور از نوع CVT تسمه ای است.
رایس NVX 150 ؛ کپی ارزان قیمت یاماها ایروکس
ظرفیت باک این اسکوتر اقتصادی و کپی، ۵.۵ لیتر اعلام شده و مصرف سوخت آن در حالت بهینه ۳.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به این اعداد و ارقام، مشخص است که رایس NVX 150 نمی تواند در بحث مصرف سوخت مانند یاماها ایروکس ظاهر شود و تاحدی مصرف سوخت بالاتری نسبت به نسخه اصلی دارد.
در بخش جلوی رایس NVX 150 از تعلیق تلسکوپی استفاده شده است و در بخش عقب نیز تعلیق های دوگانه گازی دیده می شود. با توجه به اطلاعات منتشرشده در وبسایت کبیر موتور، این اسکوتر شهری می تواند به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
امکانات NVX 150 کبیر موتور
این اسکوتر شهری و اقتصادی در بحث امکانات می تواند تاحدی بالاتر از رقبای همقیمت خود باشد. در رایس NVX 150 از جلوآمپر (کلاستر) دیجیتال، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، استارت بدون کلید، استارت برقی و هندل، شارژر USB، فضای بار پشت جلوی پای راننده و زیر زین، قفل الکتریکی درِ باک و زین، چراغ روشنایی روز و… استفاده شده است. همچنین قرار است بهزودی این اسکوتر کبیر موتور به ترمز ABS هم مجهز شود.
طراحی و ظاهر اسکوتر ان وی ایکس ۱۵۰
اسکوتر رایس NVX 150 از نظر ظاهری تفاوتی با نمونه اولیه یاماها ایروکس ندارد و می بینیم که این اسکوتر براساس نسخه قبل فیس لیفت ایروکس طراحی شده است. از نظر ویژگی های ظاهری، چراغ ها، خطوط طراحی، فضای پا و… رایس NVX 150 چهره ای کاملاً مشابه به ایروکس اولیه دارد، اما باید به این نکته اشاره کرد که NVX 150 در بحث رنگ، تنوع بیش تری را به مشتریان ارائه می دهد و کبیر موتور هم ترکیب رنگ های جذابی را برای این اسکوتر کپی در نظر گرفته است.
قیمت NVX 150 کبیر موتور
امروز (بهمن ۱۴۰۰) قیمت رایس NVX 150 حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون تومان است. همچنین نسخه ABSدار این اسکوتر احتمالاً در محدوده ۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد. در حال حاضر، یاماها ایروکس فول آپشن قیمتی فراتر از ۱۰۰ میلیون تومان دارد و در دوره ای تا ۱۳۰ میلیون تومان هم قیمت گذاری شده بود، اما باید در نظر داشته باشید که این اختلاف قیمت میان رایس NVX 150 با یاماها ایروکس به دلیل کیفیت و فناوری است و احتمالاً در طولانی مدت خود را نشان خواهد داد.
مشخصات فنی رایس NVX 150 چیست؟
رایس NVX150 به پیشرانه ۱۴۹.۲ سی سی تک سیلندر و چهارزمانه مجهز است که ۸.۵ اسب بخار را با گشتاور نزدیک به ۹.۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه نسبت به حجم محفظه احتراق، توان چندان بالایی ندارد و نسبت به رقبای همرده خود حدود ۲ اسب بخار ضعیف تر است. همچنین در بحث گشتاور، رقبای NVX 150 حدود ۲.۵ نیوتن متر قوی تر ظاهر می شوند. همچنین برخلاف یاماها ایروکس که خنککاری پیشرانه توسط آب انجام می شود، در MVX 150 خنککاری از نوع هواخنک است. سیستم انتقال قدرت در این محصول کبیر موتور از نوع CVT تسمه ای است.
امکانات NVX 150 کبیر موتور چیست؟
این اسکوتر شهری و اقتصادی در بحث امکانات می تواند تاحدی بالاتر از رقبای همقیمت خود باشد. در رایس NVX 150 از جلوآمپر (کلاستر) دیجیتال، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، استارت بدون کلید، استارت برقی و هندل، شارژر USB، فضای بار پشت جلوی پای راننده و زیر زین، قفل الکتریکی درِ باک و زین، چراغ روشنایی روز و… استفاده شده است. همچنین قرار است بهزودی این اسکوتر کبیر موتور به ترمز ABS هم مجهز شود.
قیمت اسکوتر رایس NVX 150 چهقدر است؟
امروز (بهمن ۱۴۰۰) قیمت رایس NVX 150 حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون تومان است. همچنین نسخه ABSدار این اسکوتر احتمالاً در محدوده ۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد.
مشخصات فنی
نوع انجین
تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی
انژکتور DELPHI
حجم سیلندر
149.2 سی سی
حداکثر توان
6.4 کیلو وات در دور 7500
حداکثر سرعت
85 کیلومتر بر ساعت
گیربکس
اتوماتیک CVT
نوع راه انداز
استارت و هندل
سایر مشخصات
سیستم ترمز جلو
دیسکی
سیستم ترمز عقب
دیسکی
گنجایش سوخت
5.5 لیتر
مصرف سوخت
3.1 لیتر در 100 کیلومتر باگرید مصرف سوخت F
امکانات و آپشن
استارت برقی | طوقه اسپرت آلومینیومی | پورت USB | چراغ LED | KEYLESS
قسمت عقب این موتور صدای خیلی عجیبی میده تمام تعمیر کارها میگن همه مدل nvxاین صدا دارن در عقبشون یه صدای مثل خرابی هرزگرد توی دور بالا صداش بیشتر میشه
عالی حرف نداره موتورnvx
متريال ضعيفي كارگرفته شده
براي مثال پايه اينه توان تحمل وزن طلق رو نداره
سريع شكست از جنس الومينيوم بود
دركل براي مصرف مسير كوتاه پيشنهاد ميشه
يكم گيريبكس داغ بشه صداي عجيبي از قسمت عقب ميشنوي
سيستم ترمز عالي سيستم تعليق خوب رو به بالا
ظاهر جذاب مصرف كم
ولي كلاه كاسكت توي زين جانميشه فضاش كمه
سيستم تعليق خوب ؟؟؟؟؟؟
تجربه ۱۰۰۰ کیلومتر
در حد قیمتش توقع داشته باشید، عالیه
ظاهر خوب و جذاب
شتاب خوب و راضی کننده
ترمز نسبتا خوب و معمولی
کوبش تو دست اندازها حس میشه
مناسب مصرف شهر
من باهاش ۹۵ تا رفتم
فعلا خوبه
سواری خشک متریال ضعیف پشیمونم چرا خریدمش
فلاپ بغل آیینه من هم شکست
موتور 150 سی سی هست اما توانش اونقدر خوب نیست
و موتورو از همون صفر که میخری یخورده صدا میده، موتور بدی نیست اما من راضی نبودم و فروختم
من یکی از کیلیس های موتور رو گم کردم راهی داری برای عوض شدن کد؟