یکی از موتورسیکلتهای کم حجمی که در بازه قیمتی 60 تا 80 میلیون تومان وجود داره و میتونه جزو گزینههای خرید هر شخص باشه، بنلی 150 نیوفیس هست. مدل جدید بنلی 150 از سال 1398 با تغییرات بسیار زیاد نسبت به نسل قبل خودش وارد بازار شد. میشه گفت که مدل نیوفیس این موتورسیکلت کلا یه موتور دیگه هست، چراکه انجین، شاسی، جزئیات ظاهری، ترمزها و … به طور کامل با نسل قبلی متفاوت هستند و به روز تر شدن.
لازم هست بگم که مدل قبلی با اسم TNT15 و مدل جدید با اسم TNT150 در بازار ایران به فروش میرسه.
بعد از این مقدمه چینی ها راجع به بنلی 150 بهتره بریم سراغ بررسی این موتور تا ببینیم از ارزش خریدی در برابر قیمتی که داره برخوردار هست یا نه؟!

طراحی و ظاهر benelli 150
طراحی بنلی 150 نیوفیس به نسبت نسل قبل پویا تر و جذاب تر شده. در بعضی کشورها از جمله ایران، طراحی مدل 250 سیسیِ تک سیلندرِ بنلی هم دقیقا مانند مدل 150 سیسی انجام شده. بنلی 150 نیوفیس در 3 رنگ مشکی، قرمز و سفید فروخته میشه که رنگ شاسی موتور در همه این مدلها قرمز هست.
کیفیت ساخت و رنگ به کار رفته روی فلاپهای این موتورسیکلت در حد مطلوبی هست و از نظر بصری، ضعفی در اونها دیده نمیشه. لازم به ذکر هست که بنلی 150 به صورت فابریک از گارد یا محافظی که از صدمات احتمالی در زمان زمین خوردن موتورسیکلت به اون وارد میشه برخوردار نیست که البته این موضوع با خریداری و نسب پروتکشن یا همون گارد برطرف میشه.
با توجه به این موضوع که طراحی ظاهری موتورسیکلت، یک فاکتور کاملا سلیقهای هست، در نهایت پسندیده شدن یا نشدن بنلی 150 نیوفیس کاملا به سلیقه شما برمیگرده.
مشخصات فنی benelli 150 نیوفیس
بنلی 150 نیوفیس دارای یک انجین روغن خنک، 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ هست که به وسیله یک میل سوپاپ باز و بسته میشن (SOHC). حجم دقیق این انجین ۱۵۰ سیسی هست که توان تولید ۱۳.۱ اسب بخار قدرت در ۹۰۰0 دور در دقیقه و ۱۲ نیوتون متر گشتاور در ۷۰00 دور در دقیقه رو داره. این موتورسیکلت هم مثل اکثر موتورهای موجود در بازار از سیستم سوخت رسانی انژکتور بهره میبره.
قدرت و گشتاور ایجاد شده توسط این انجین به کمک یک گیربکس ۵ دنده به چرخ عقب منتقل میشه.
بنلی ۱۵۰ از لحاظ قدرت و گشتاور تقریباً عملکردی شبیه به بقیه رقبای خودش داره. اگه بخوام دقیقتر راجع به این موضوع صحبت کنم این موتورسیکلت عملکرد بهتری نسبت به سی اف 150 و عملکرد ضعیفتری نسبت به آپاچی 160 و پالس ان اس 160 از خودش نشون میده.
حداکثر سرعت بنلی 150 نیوفیس در بهترین شرایط و جاده کفی به 120 کیلومتر برساعت میرسه.

سیستم تعلیق benelli 150
شاسی بنلی 150 نیوفیس از جنس فولاد ساخته شده و از نوع شاسی های لوله ای هست. ایرادی که به طراحی جدید شاسی های بنلی در موتورسیکلت های 150 و 250 تک سیلندر این برند وارد هست مربوط به طراحی جاپایی های قسمت عقب موتورسیکلت میشه.
اگه به طراحی براکت جاپایی های عقب بنلی 150 دقت کرده باشید متوجه یک پارچه بودن اون ها با شاسی موتورسیکلت میشید که این موضوع باعث میشه در زمانه زمین خوردن موتورسیکلت و وارد شدن ضربه به براکت جاپایی ها، قسمتی از شاسی موتورسیکلت هم دچار آسیب بشه که این موضوع قابل چشم پوشی نیست.
اگر بنلی با استفاده از پیچ و مهره، براکت های جاپایی رو به شاسی موتورسیکلت متصل میکرد این موضوع کاملا قابل حل بود و ایرادی به این بخش وارد نمیشد.
این موتورسیکلت از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس در قسمت جلو و یک کمک فنر هیدرولیکی در قسمت عقب بهره میبره. عملکرد کمک فنرهای بنلی 150 راضی کننده هست. نه میشه گفت خیلی خشکِ، نه میشه گفت خیلی نرمِ! یه چیز کاملا معمولی.
سایز لاستیک های این موتورسیکلت در چرخ جلو 80/100 و در چرخ عقب 70/120 هست که هر دوی اونها روی رینگهای 17 اینچی 6 پره آلومینیومی بنلی 150 قرار دارن.
وزن بنلی 150 در حالت خشک 134 کیلو گرم هست و ظرفیت باکش هم 13.5 لیترِ که برای یک موتور 150 سیسی کاملا ایده آل هست.
سیستم ترمز benelli 150
یکی از مهمترین بروزرسانی هایی که در بنلی 150 جدید دیده میشه، دیسکی شدن ترمز عقب این موتورسیکلت هست. اگه مدل قبلی بنلی 150 رو با دقت بررسی کرده باشید متوجه ضعف این موتورسیکلت در بخش ترمز کاسه ای عقب اون شدید.
خوشبختانه بنلی در مدل جدید این موتور در هر دو چرخ موتورسیکلت از ترمز های دیسکی استفاده کرده که باعث میشه عملکرد ترمزهای بنلی 150 تا حد زیادی بهتر بشهو امنیتش هم افزایش پیدا کنه.
ترمز جلوی این موتور از یک دیسک 260 میلی متری به همراه یک کالیپر دو پیستونه و ترمز جلوی اون هم از یک دیسک 240 میلی متری به همراه یک کالیپر تک پیسونه تشکیل شده.
سواری benelli 150
یکی از ویژگی های مثبتی که بنلی 150 نسبت به سی اِف 150 داره، زین راحت تر اون در قسمت راننده و ترکنشین موتورسیکلت هست. راننده و ترک نشین فضای کافی و نسبتاً راحتی رو برای سواری روی این موتور در اختیار دارن که این نکته مثبتی برای این موتور به حساب میاد.
همچنین به دلیل این که بنلی 150 یک موتور شهری به حساب میاد، طراحان بنلی از یک فرمان لولهای ساده در این موتور استفاده کردن که فاصله مناسبی با جایگاه راکب در این موتورسیکلت داره و این موضوع باعث میشه مچ دست و کمر شما در مدت زمان طولانی تری، دچار خستگی و درد بشه.
جمع بندی benelli 150
چرا بخریم؟!
اگه دنبال یک موتورسیکلت مناسب در بازه قیمتی 50 تا 60 میلیون تومان هستید بنلی 150 میتونه در بین گزینه های مد نظر شما باشه. سواری خوب، ظاهر زیبا، سیستم تعلیق و ترمز مناسب، داشتن بازار خرید و فروش دست دوم و موجود بودن قطعات و لوازم جانبی موتورسیکلت در بازار، نکات مثبتی هستن که شما رو به خرید این موتورسیکلت ترغیب میکنن.
چرا نخریم؟!
حالا بریم سراغ دلایلی که باعث میشه شما از خرید این موتورسیکلت منصرف بشید. اولین و مهمترین دلیل، کیفیت ساخت متوسط رو به پایین بنلی 150 در بخش انجین موتورسیکلت هست. اگر شما سرویس های دوره ای و رسیدگی های لازم برای این موتور رو در زمان خودش و با کیفیت لازم انجام ندید ممکن هست که با انجین بنلی 150 به مشکل بخورید.
دومین دلیل هم به کیفیت به کار رفته در ساخت چراغ های این موتورسیکلت برمیگرده. البته دیده شدن خرابی در چراغ جلو و راهنماها در اکثر موتورهای بنلی دیده میشه و این موردی هست که شما باید از اون مطلع باشید.
باید بگم که این مورد به دلیل تامین قطعات مناسب توسط نمایندگی این موتور قابل حل هست و در صورت خرابی میتونید اون قطعه رو با نمونه سالم جایگزین کنید.
قیمت بنلی 150 نیوفیس
بنلی 150 نیوفیس در زمانی که وارد ایران شد با قیمت حدودی 43 میلیون تومان به فروش میرسید که اخیراً قیمتش به 80 میلیون تومان هم رسیده!
بین موتور بنلی ۱۵۰نیوفیس و موتور گلکسی na180 شما چه پیشنهادی دارید و اگه میشه معایب و مضایای هرکدومو لطف کنید و دلیل انتخابتون
کلا بنلی موتور خوش ساخت تر و با کیفیت تری هستش
na180 یه سری مشکلات داره گارانتیش خوب نیست
قطعاتش نسبتا کمه تو بازار
لاستیک هایی که روش گزاشتن بی کیفیت هست و حتما برای سواری خوب باید عوض کنید
ولی از نظر شتاب و فنی موتور خوبی هستش
بنلی بهتره داداشم
Na جدید اومده و تعمیرش و لوازمش خیلی سخته و داستان داره
البته اینم بگم ک بنلی هم خرج بیشتری نسبت ب بقیه موتور ها داره
چون روغنش گرون تره
و اگر این موتور ب خرج بیوفته دیگه فاتحه
خیلی خرجش زیاده
ولی بنلی بهتره باز
فقط حواست باشه ک ب خرج نیوفته و خرابش نکنی😂
به نظر شما این موتور بهتره یا آپاچی ۱۸۰ مدل ۹۵؟ هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ خرید و فروش توی بازار
بنلی موتور رو بورس تری هستش فقط یکم هزینه هاش بالاس
سلام دوستان من بین بنلی ۱۵۰ و ان اس ۱۵۰ موندم کدومو پیشنهاد میدین؟؟؟برای سواری روزانه در حد ۱ تا ۳ ساعت میخوام!!
هردو نسبتا شبیه همن با این تفاوت که ان اس موتور کم خرج تری هستش و لوازمش ارزون تره.
سلام چه چیزی موتور بنلی 150رو به خرج و خرابی میندازه ؟!
سلا بنلی ۱۵۰ طرح قدیم و نیوفیس چه تفاوتی دارند؟
کلا دو تا موتور جدا هستن توی نیو فیس یه سری قطعات برای 180 هستن و طراحیش هم شبیه 250 هست
سلام
خسته نباشید
بین مگلی200RSE و بنلی 150نیوفیس کدام ارزش خرید بیشتری داره؟؟
بنلی بازار بهتری داره قطعاتشم بیشتره
در کل جفتشون خوبن
بنلی 180S بخریم یا بنلی TNT150 با توجه با اینکه قیمت نقدی اولی حدود 105 میلیون و دومی حدود 95 میلیون تومان است
180 عالیه
پس چرا میگن زین وترک نشین ۱۸۰ افتضاحه وخریدار روپشیمون میکنه ازخرید!؟
با سلام..ببخشید من میخام بنلی بخرم مونوم ۱۵۰ نیو فیس بگیرم یا بنلی ۱۸۰ ؟؟؟راهنمایی کنید…و اینکه آیا بنلی صد و هشتاد تو این ایرانم هم با سه شمع کار میکنه یا تک شمعش کردن؟؟؟؟
180 سه شمع
سلام.من بین موتور بنلی۱۵۰ نیو و ۱۸۰ موندم.کدوموبخرم.۱۸۰ میگن تابستون حرارتش پاتو میسوزونه.صنلی کوچکی داره.دو ترکم نمیشه سوار شد.حالا موندم.کدوم بهتره.من حفتشو دوست دارم.البته بازار فروش و افت قیمت واسم مهمه.با تشکر
180 ارزش خرید بیشتری داره
من بنلی 180داشتم واقعا کیفت پایینی داره اما از وقتی 150نیو گرفتم تازه معنی سواری و نرمیش فهمیدم
با سلام.الان که بنلی رسید به پراید.سال بعد با پرشیا سلام علیک میکنه.جمع کنید بابا.موتو بنلی150 130 تومان.خنده داره.آقا نخرید.بمونه رو دستشون.مفت خریدن از چین.با این قیمت فضایی ناز میکنم بفروشن.با حق
با سلام خدمت دوستان. من تجربه رانندگی و صاحب این موتورای میان رده بودم. بنلی ۱۵۰ از لحاظ کیفیت موخور وسواری بسیار بسیار مناسب هستش ولی روغن و فیلترش یکم به نسبت گرون بنظر میاد ، از لحاظ شتاب به اندازه خودش واقعن عالی هست موتوری هستش ک حس خرکاری بهتون دست میده و واقعن اصلن براحتی خراب نمیشه. البته خیلی هم خوش دست هسته .حالا گلکسی ۱۸۰ هم خوش دست هست و شتاب به نسبت بهتری به رقبای خودش داره ، از تعریفاتی ک شنیدم میگن قطعاتش بد گیر میاد ولی موتور با کیفیت هست ومناسب خانواده حتی به نسبت بنلی ۱۵۰ . از لحاظ نرمی کمی سفتر نسبت به آپاچی ها و بنلی و از مدلهای ns کمی بهتر هستش. گلکسی شتاب خوبی داره بچه ها اصلا با مدلهای ۱۸۰ دیگه قابل مقایسه نیست. هر دو موتور هم بنلی هم گلکسی باید لاستیک فابریک اینارو عوض کنی اصلا بدرد ترمز نمیخورن براحتی موتور لیز میخوره ، اگه موتوری میخواین ک هر روز سرکار بری و برگردی بنلی فقط ۱۵۰ خوبه البته گلکسی ۱۸۰ خر کار هست ن به اندازه دراز مدت بنلی. موتورهای ns خرابی کمی دارن مثل بنلی ۱۵۰ و قطعات ارزونتر نسبت به رقبا ولی نرمی وراحتی و حتی خوش دستی به بنلی نمیرسن. درضمن اگه دستهای کوتاهی و داری بنلی ۱۵۰ دستای کشیده تری میخواد.بنلی ۱۵۰ یه صندلی بزرگ وباکیفیتی داره . از اون طرف بنلی ۱۸۰ هم از لحاظ سوار بسیار خشک هست هم رانندگی لذت بخشی نداره برعکس قیافه ش ، زیاد هم فن میزنه ک رو مخ هست. فیوز هم زیاد میسوزونه. امیدوارم ک از متن من بهره برده باشین.
دمت گرم عالی بود وقت گذاشتی