مقاله

معرفی نقد و بررسی ( مزایا و معایب ) موتور تریل یاماها wr 155 R

یاماها WR 155 R: بعد از مدت‌ها غیبت خانواده WR در موتورسیکلت‌های پلاک ملّی ایران مدل WR 155 r به تازگی به بازار ایران عرضه شده تا تنوع بیشتری به موتورسیکلت‌های دوال اسپرت (یا به قول خودمان تریل) بدهد.

این موتورسیکلت برای اولین بار در اواخر سال 2020 توسط یاماها اندونزی به بازارهای آسیایی عرضه شده است و موتورسیکلت تازه واردی به حساب می‌آید.

شاید در ابتدا با دیدن اسم آن نا امید شده باشید که چرا این موتورسیکلت حجم پایینی دارد. اما به نظر من یاماها WR 155 R به خوبی جوابگوی شما در آفرودهای معمولی و طبیعت‌گردی با موتورسیکلت میباشد. چراکه از سیستم تعلیق و امکانات خوبی برای این کارها بهره میبرد.

یاماها WR 155 R به دلیل حجم پایین و همچنین وزن سبک، حتی برای رانندگان تازه واردی که به موتورسیکلت های تریل علاقه دارند هم مناسب است.

یاماها WR 155 R
نگاه کلی به یاماها WR 155 R
در برخورد اول با WR 155 R میتوانید صفحه نمایش LCD تمام دیجیتال کوچکی را در قسمت کیلومتر این موتورسیکلت ببینید که تقریباً تمام اطلاعات مربوط به موتورسیکلت را در اختیار شما قرار میدهد.

شاید با نگاه به سیستم اگزوز این موتورسیکلت کمی متعجب شوید. چراکه اگزوز آن از سمت چپ موتورسیکلت تا انتهای آن کشیده شده که این موضوع دقیقا برعکس مدل اگزوز موتورسیکلت های دوال اسپرت دیگر است.

اما اصلا جای نگرانی نیست چون طراحی اگزوز WR 155 R با دقت تمام انجام شده و نه پای راکب موتورسیکلت و ترک نشین را اذیت میکند و نه به قسمت‌های دیگر موتورسیکلت آسیبی وارد میکند.

یاماها WR 155 R
سیستم تعلیق و ترمز یاماها WR 155 R
این موتورسیکلت در قسمت جلو مجهز به کمک‌فنرهای 41 میلی‌متری ساخت برند KYB و در قسمت عقب هم دارای یک مونوشاک قابل تنظیم میباشد. سایز لاستیک های استفاده شده در WR 155 R در چرخ جلو 21 – 2/75 و در چرخ عقب 18 – 4/10 است.

وظیفه متوقف کردن WR 155 R بر عهده ترمزهای دیسکی در قسمت عقب و جلو موتورسیکلت میباشد. در چرخ جلو یک دیسک 240 میلی متری و چرخ عقب هم یک دیسک 220 میلی متری را میتوانید مشاهده کنید.

مشخصات فنی یاماها WR 155 R
یاماها WR 155 R با توجه به حجم پیشرانه 155 سی‌سی که دارد، از قدرت و گشتاور نسبتاً مناسبی بهره میبرد. پیشرانه آن 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ و از همه مهمتر آب خنک است. این پیشرانه میتواند حداکثر ۱۶.۵ اسب بخار قدرت را در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاور ایجادی آن هم به ۱۴.۳ نیوتون متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه میرسد. نسبت تراکم این پیشرانه 11.6:1 است.

وظیفه انتقال قدرت در پیشرانه یاماها WR 155 R بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته است که طبق گفته مجله های آسیایی از نرمی مطلوبی هم برخوردار میباشد.

وزن این موتورسیکلت در حالت آماده به حرکت (با باک پر از بنزین و ۱/۵ لیتر روغن و آب رادیاتور ) به ۱۳۴ کیلوگرم میرسد و حجم باک آن ۸.۱ لیتر میباشد که برای یک موتورسیکلت ۱۵۵ سی سی کاملا مناسب است.

در کل انجین این موتور با توجه به قیمتی که داره میتونه کاملا نیاز شما رو در سواری با یک موتور کراس براورده کنه و از لحاظ قدرت و توان انجین چیزی کم نداره …

قیمت یاماها WR 155 R
این موتورسیکلت تحت نمایندگی شرکت نیرو موتور شیراز در بازار ایران عرضه شده است و قیمت آن در حال حاظر (تاریخ 1400/06/05) ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان میباشد.

راستی زوموتور داخل شبکه های اجتماعی فعالیت داره و میتونید کلی اطلاعات خفن و جذاب در مورد دنیای موتورسیکلت پیدا کنید پس ممنون میشم مارو در اینستاگرام، تلگرام و یوتوب دنبال کنید .

هر نظری در مورد این موتور باکیفیت در بازار ایران دارید توی قسمت نظرات همین پست عنوان کنید

رایج ترین سوالات در مورد یاماها wr 155 r
قیمت یاماها wr 155 r در ایران ؟
این موتورسیکلت تحت نمایندگی شرکت نیرو موتور شیراز در بازار ایران عرضه شده است و قیمت آن در حال حاظر (تاریخ 1400/06/05) ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان میباشد.

رنگ بندی یاماها wr 155 r
رنگ بندی های این موتور در ایران، رنگ های آبی و مشکی هستند

مشخصات انجین یاماها wr 155 r
یاماها WR 155 R با توجه به حجم پیشرانه 155 سی‌سی که دارد، از قدرت و گشتاور نسبتاً مناسبی بهره میبرد. پیشرانه آن 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ و از همه مهمتر آب خنک است. این پیشرانه میتواند حداکثر ۱۶.۵ اسب بخار قدرت را در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاور ایجادی آن هم به ۱۴.۳ نیوتون متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه میرسد. نسبت تراکم این پیشرانه 11.6:1 است.

ابعاد موتورسیکلت2187*850*1205 mm
حداکثر سرعت93 (کیلومتر بر ساعت)
نوع باطریآب بندی شده
ولتاژ و ظرفیت باطری12V-4Ah
سیستم انتقال قدرت-تعداد دندهگیربکس- 6
ظرفیت باک بنزین8.1 (لیتر)
حجم انجین155 cc
نوع انجین4 زمانه
استاندارد آلایندگیEURO 4
سیستم راه اندازی انجیناستارتی
سیستم سوخت رسانیانژکتور
حداکثر توان12.93/9017 (kw/rpm)
حداکثر گشتاور14.56/7015 (N.m/rpm)
سایز/سازنده/ مدل تایر جلو2.75-21 45P /IRC/TRAILS GP-21F
سایز/سازنده/ مدل  تایر عقب4.10-18 59P/IRC/TRAILS GP-22R
سیستم ترمزگیری جلودیسکی
سیستم ترمزگیری عقبدیسکی

11 نظر در “معرفی نقد و بررسی ( مزایا و معایب ) موتور تریل یاماها wr 155 R

  1. 123 گفت:

    سلام میزان مصرف سوخت yamaha 155wrچنده

  2. کاوه گفت:

    باید اکتان ریخت یا بنزین سوپر کافیست با این تراکم؟

    1. admin گفت:

      بنزین سوپر کافی هستش.

  3. محمود گفت:

    سلام
    سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی این موتور توسط ECU انجام میشه ؟
    در هنگام واژگونی سر بالایی و یا حرکت های دیگه این موتور فولوت میکنه یا نه؟
    سپاس

    1. محمود گفت:

      سلام
      با توجه به اینکه این موتور از سیستم VVA استفده میکنه می بایست به سیستم ECU مجهز باشه برای اینکه حرکت بادامک ها رو کنترل کنه و بازدهی موتور رو افزایش بده بله، دقیقاً! نحوه کارکرد سوپاپ‌ها میتونه تأثیر بسیار زیادی توی نحوه انجام مراحلِ احتراقِ انجین داشته باشه. حالا تصور کنید این سوپاپ‌هایی که دارن بصورت یکنواخت و منظم حرکت میکنن، هوشمند بشن و با توجه به نیاز سیلندر باز و بسته بشن!
      یعنی مثلاً زمانی که سیلندر نیاز به هوای بیشتری داره، سوپاپ ورودی بیشتر باز بمونه تا هوای بیشتری وارد سیلندر یشه. در مورد سوپاپ خروجی هم همینطور. حالا چه اتفاقی میفته؟
      قطعاً بازدهی انجین میره بالا. وقتی سیلندر نیاز به هوا یا سوخت بیشتر داشته باشه، سوپاپ به اون شکل حرکت میکنه و وقتی نیازی نداشته باشه هم به یه شکل دیگه. در اصل سوپاپ‌ها کاملاً هوشمند و باتوجه به نیاز انجین کار میکنن و در نتیجش آلایندگی کمتر، گشتاور و قدرت بیشتر و در کل بازدهی بسیار بهتری میگیریم.
      vvA دقیقاً همین کارو میکنه. این سیستم با توجه به حرکت موتورسیکلت و نیاز انجین، به وسیله فرمان‌هایی که از ECU موتور میگیره، به صورت متغیر حرکت میکنه. مواقعی که سرعت موتور کمه و انجین نیاز به گشتاور بالا داره، به طبع میزان محتویات مورد نیاز برای سیلندر متفاوته پس بادامک انجین به یه شکل خاصی حرکت میکنه ه میتونید توی اینترنت دربارش بیشتر بخونید ببخشید پیام طولانی شد

  4. هادی گفت:

    سلام وقت بخیر ارتفاع موتورسیکلت برای راننده با قد ۱۷۰ مناسب هست ارتفاع زین تا زمین چقدر هست

  5. محمد گفت:

    دیشب با یه دونه صفرش که مال یکی از دوستام بود ، یه نیم ساعت تو جاده ساحلی تاب خوردم ، واقعا اصلا دوست نداشتم پیاده بشم ، شتاب عالی، نرم و روون ، ترمز ها درجه ۱ ، و از در دیوار مثل آب خوردن میرفت بالا و اصلا نمیفهمید مانع و دست انداز چیه🥰🥰

  6. محمد گفت:

    دیشب با یه دونه صفرش که مال یکی از دوستام بود ، یه نیم ساعت تو جاده ساحلی تاب خوردم ، واقعا اصلا دوست نداشتم پیاده بشم ، شتاب عالی، نرم و روون ، ترمز ها درجه ۱ ، و از در دیوار مثل آب خوردن میرفت بالا و اصلا نمیفهمید مانع و دست انداز چیه

  7. افشین گفت:

    میشه باهاش سفر طولانی رفت

  8. افشین گفت:

    میشه باهاش سفر طولانی رفت؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *