طراحی و ظاهر cf 250 nk
آخ آخ … این تیکه یکی از جذاب ترین قسمت این مقالس . سی اف یه موتور تو دسته موتورسیکلت های نیکد محسوب میشه و با ظاهر اصطلاحا عضلانی و وحشی این موتور، قشنگ میتونه مارو مجذوب خودش کنه ! لفظ آیرودینامیک رو راحت میشه توی این موتور حس کرد . نوع قرارگیری فلاپ ها، شاسی، جای قرارگیری پایه پلاک و … کاملا این موتور رو در رانندگی بهینه میکنه که این دقت و ریزبینی در بدنه موتورسیکلت رو بیشتر در موتور های بالارده میدیدیم ولی سی اف اونارو داره.
این موتور در بازار ایران در دو رنگ آبی ( فیروزه ای ) طوسی و مشکی طوسی عرضه شده که رنگ رینگ ها هم به نوعی داستانو جذاب تر کرده که کاملا در عکس ها میتونید این موضوع رو ببینید.
طراحی چراغ های عقب و جلو هم در نوع خودش جالبه و از طرفی جایگاه و طراحی صفحه نمایش هم قابل توجهه که همه ی اینها در کنار بدنه و شاسیی که داره ظاهر این موتورو کاملا تهاجمی کرده . راستی این موتور وزن ۱۵۱ کیلوگرمی داره و مخزن بنزینش چیزی در حدود ۱۲ لیتر گنجایش داره که به خاطر سیستم قدرتمند سوخت رسانی این موتور ( جلوتر بهش میرسیم ) عملکرد نسبتا خوبی رو در میزان مصرف بنزین داره.
سواری cf 250 nk

اگر قسمت قبل رو کامل دنبال کرده باشید تقریبا متوجه میشید که با یک موتور با سواری خیلی خوب طرفیم . نوع فرمون که به صورت لوله ای و یه تیکه طراحی شده و کاملا حس سبکی رو به شما منتقل میکنه قسمت کلی جلوی موتور رو تشکیل میده.زین این موتور دو تیکه هست و به خاطر نوع طراحی کلی بدنه فضای زیادی نداره مخصوصا برای ترک نشین که واقعا جا نیست براش خخخ ! این موضوع برای این موتور یه جورایی ضعف به حساب میاد. راستی یکم در مورد کیلومتر صحبت کنیم … صفحه نمایش TFT در این موتور خیلی جذابه و اطلاعات زیادی رو بهتون نشون میده و در حالت شب و روز با سنسور هایی که داره دو حالت تاریک و روشن رو بهتون نشون میده و نکته جذاب دیگه ای که میتونید داخلش تنظیم کنید، بحث حالت های رانندگی هست که این موتور دارای ۲ حالت هست، یکی بارانی و اسپرت که در هر کدوم اطلاعاتی که در صفحه نمایش میبینید کمی متفاوت میشه و موتور برای شما مثلا در حالت بارانی ( rain ) محدودیت هایی را لحاظ میکند که نتونید خیلی گاز ببندید به موتور خخخ و در حالت اسپرت هم که برو بریم !
همه این موارد یه پکیج کامل از یک موتور نیکد در کلاس جهانی رو به ما نشون میده که سواری باهاش میتونه خیلی لذت بخش باشه !
انجین و عملکرد cf 250 nk

خب مشخصه که سی اف یک موتور ۲۴۹.۲ سی سی هست و قادره تا قدرت ۲۷ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه رو داره و حداکثر گشتاوری که ایجاد میکنه ۲۲ نیوتون متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه هست. این موتور تک سیلندر،۴ زمانه، ۴ سوپاپه و آب خنک هست و از یه گیربکس ۶ دنده بهره میبره. نباید از تکنولوژی شرکت آلمانی بوش در سیستم سوخت رسانی این موتور بگذریم که تمام این موارد در کنار هم میتونه عملکرد خوبی رو از این موتور به نمایش بذاره!
تاپ اسپید این موتور حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعته و شتاب صفر تا صدشم حدود ۹ ثانیه هست که نشون دهنده یه شتاب خوب در این موتوره البته تو شرایط نرمال و کفی …
راستی در مورد صدای این موتور هم باید بگم که صدای باحالی داره و در حالت کلی نباید انتظار صدای یک موتور دو سیلندر رو ازش داشته باشید ولی صدای نرم و باحالی داره.
سیستم تعلیق و ترمز cf 250 nk
با توضیحاتی که در قسمت سواری سی اف دادیم تقریبا فهمیدین که بحث تعلیق و سواری این موتور به چه صورت هست ولی این نکته رو هم بگم که سی اف در مسیر های ناهموار و تقریبا پر دست انداز خیلی نرم عمل نمیکنه و نباید انتظار یه موتورسیکلت خیلی راحت و نرم حتی در شرایط خاص رو از این موتور داشته باشید. خب بریم سراغ جزئیات.
این موتور از کمک فنر های تلسکوپی معکوس در جلو و تک کمک در عقب موتور بهره میبره.
سایز لاستیک جلو ۱۱۰ و عقب ۱۴۰ هست و رینگ های این موتور از جنس آلومینیوم هست.
ترمز های دیسکی این موتور که یکی دیگه از قسمت های مهم هست به صورت ABS تعبیه شده و این قسمت در کنار مود رانندگی در شرایط بارانی دیگه مشکلی برای ترمز گیری برای شما بوجود نخواهد آورد و در قسمت ترمز، این موتورسیکلت عملکرد خیلی خوبی داره!
راستی این موارد جا موند!
این موتور دارای جک بغل هست و هم به صورت استارتی و هم هندلی میتونید ازش استفاده کنید.جای سوییچ این موتور مثل اکثر موتور ها نیست و در قسمت بالای درب باک تعبیه شده … باحاله
جمع بندی در مورد cf 250 nk
این موتور به نظرم ظاهرش بین موتور های تو ایران خیلی خاصه و در قسمت طراحی و ظاهر نمره خیلی خوبی میگیره.مود های مختلف رانندگی، ترمز های ABS، و قیمت نسبتا رقابتی میتونه دلایل خوبی برای خرید این موتور باشه.
از لحاظ تامین قطعات و بازار خرید فروش هم مشکل خاصی نداره و شرکت جهان رو تو این موضوع مشکلی نداشته تا به الان … قیمت حال حاضر این موتور ( اواخر سال ۱۴۰۰ ) چیزی حدود ۸۵ میلیون تومان هست و کلا با توجه به قیمتش و آپشن های خوبی که داره نمیشه از این موتور ایراد خاصی گرفت واقعا !
نظر شما در مورد این محصول چیه ؟ حتما در قسمت کامنت ها نظرتون رو بگین و تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم این مقاله رو کامل تر کنیم
راستی حتما صفحه اینستاگرام مارو دنبال کنید . آخرین اخبار و اطلاعات دنیای موتورسیکلت رو هر روز باهاتون به اشتراک میذاریم !

قیمت cf 250 nk چقدر است ؟
قیمت حال حاضر این موتور ( اواخر سال ۱۴۰۰ ) چیزی حدود ۸۵ میلیون تومان هست
شتاب و تاپ اسپید cf 250 nk چقدر است ؟
تاپ اسپید این موتور حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعته و شتاب صفر تا صدشم حدود ۹ ثانیه هست که نشون دهنده یه شتاب خوب در این موتوره البته تو شرایط نرمال و کفی …
مشخصات فنی انجین سی اف ۲۵۰ ؟
خب مشخصه که سی اف یک موتور ۲۴۹.۲ سی سی هست و قادره تا قدرت ۲۷ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه رو داره و حداکثر گشتاوری که ایجاد میکنه ۲۲ نیوتون متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه هست . این موتور تک سیلندر،۴ زمانه، ۴ سوپاپه و آب خنک هست و از یه گیربکس ۶ دنده بهره میبره . نباید از تکنولوژی شرکت آلمانی بوش در سیستم سوخت رسانی این موتور بگذریم که تمام این موارد در کنار هم میتونه عملکرد خوبی رو از این موتور به نمایش بذاره !