مقاله

آشنایی و تفاوت های کاربرات موتور سیکلت های شهری و آفرودی

با سلام و خسته نباشید خدمت همراهان سایت کینگ موتور طی در خواست دوستان علاقه مند امروز قصد این رو داریم راجب کاربرات موتورهای شهری و موتورهای آفرودی و فرق آنها توضیحاتی خدمتتون ارائه بدیم…
در ابتدا باید بگیم که کاربرات طراحی شده برای هر کلاس موتوری رو با توجه به نوع کارایی اون طراحی میکنن
موتورهای شهری همانطور که میدونیم برای استفاده رفت و آمد در سطح شهر هست و همیشه مسیر صاف و هموار هست.
موتورهای افرودی (موتورهای کراس و اندرو )با توجه به کارایی آن در طبیعت در کوه و بیابان تپه و……استفاده میشود


.پس صد درصد تو این مسیرهای پرچالش درصد خطا و زمین خوردن از سطح شهر خیلی خیلی بیشتر هست….
خوب بر میگردیم سر مبحث اصلی و کاربرات و خصوصیت هرکدوم از این موتور ها و رفتار کاربرات های نصب شده در مقابل زمین خوردن این دو موتور…..
کاربرات های موتورهای شهری معمولا بر اساس سایز و حجم موتور کوچک و بزرگ هستند و گاهی اوقات هم دیده میشه از لحاظ ظاهری هم باهم فرق دارن اما انچه که اینجا برای ما مهم هست اینه که کارایی اینها همه یک مدل هست…قسمتی کاسه مانند که در زیر کاربرات پیچ شده که بنزین مصرفی کاربرات در اون کاسه جمع میشه…به همراه یک شلنگ که اگر بنزین اضافه تر از سطح اون کاسه به هر دلیلی به کاسه ورود پیدا کرد از اون شلنگ خارج بشه..
وقتی این کاربرات کج بشه (موتور زمین بخوره)بنزین داخل کاسه کاربرات از سه طریق تخلیه و نشت پیدا میکنه
۱.شلنگ فولیتر زیر کاربرات
۲.نشت به داخل هواکش
۳.نشت به داخل سیلندر
مورد شماره یک، هیچ موردی برای موتور پیش نمیاد و فقط بنزین تخلیه میشه
مورد شماره دو ،ابر هواکش و داخل باکس آن اگر موتور زود بلند نشه مملو از بنزین میشه و به بیرون میریزه و احتمال آتیش گرفتن باکس هواکش و خود موتور توسط کوچکترین اتصال کوتاه در سیم کشی موتور هست.
و سومین مورد که اصلی ترین گزینه ما هست.


برای احتراق موتور مخلوطی از سوخت و هوا به طور یکنواخت و تنظیم شده توسط کاربرات به داخل سیلندر هدایت میشه ولی وقتی این مخلوط سوخت و هوا خارج از اون سیکل یکباره در اثر واژگونی موتور و منتقل شدن یکباره بنزین از کاربرات به داخل سیلندر منتقل شود باعث به اصطلاح خیس شدن سر شع و جرقه نزدن و نبود هوای مورد نیاز برای احتراق و روشن نشدن موتور میشه که میگن موتور خفه کرده…
بعد این اتفاق شما باید به دفعات زیاد استارت و هندل بزنید و یا موتور رو هل بدید و دنده بزارید که با کمپرس زیاد بنزین اضافی خارج بشه و موتور روشن بشه…
حالا اگر قرار باشه رو موتورهای کراس و اندرو که گفتیم درصد زمین خوردن بالایی دارند با توجه به مسیرهایی که میرن ،از این نوع کاربرات استفاده بشه دائم با مشکل روشن کردن موتور رو به رو هستن..

کاربراتور های موتورهای حرفه ای کراس و اندرو به این مدل نیست.در اولین نگاه متوجه مجموعه ای از شلنگ در اطراف کاربرات آنها میشوید که به سمت زمین هدایت شده اند….
جالب هست که بدونید دونه به دونه این شلنگ ها وظیفه هدایت بنزین به بیرون کاربرات رو دارند تا در هنگام زمین خوردن از ورود و سر ریز شدن بنزین کاسه کاربراتور به داخل هواکش و سیلندر موتور جلوگیری بشه و موتور خفه نکنه….

البته قسمتی دیگر هم به اسم پمپ شتاب دهنده دیده میشه که در هنگام گاز دادن مقداری سوخت رسانی بیشتر انجام بشه و موتور قدرتمند تر بشه برای زدن شیب ها
امید وارم توضیحات مفید و کامل بوده باشه و ما در پایان برای دوستانی که موتورهای تریل شهری دارند و استفاده آفرودی میکنن و یا سیستم انژکتور مناسبی ندارند و قصد کاربرات کردن موتورشون رو دارند ما پیشنهاد میکنیم از کاربرات های حرفه ای شرکت nibbi که برند امریکایی هستند که تحت لیسانس توسط کشور چین تولید میشه استفاده کنن
هم اکنون کاربرات مدل n34 این محصول موجود می باشد که سایز دهنه ورودی و خروجی با عکس داخل سایت ثبت شده است وموتورهای کایو موجود از همین کاربرات استفاده میکنن

جهت سفارش و مشاهده قیمت کاربرات موتور سیکلت برند nibbi اینجا را کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *