مقدمه دومینار ۲۵۰
با توجه به داستان تحریم های هند و یه سری مشکلات گمرکی دیگه تقریباً داشتیم از حضور دومینار ۲۵۰ در ایران ناامید میشدیم اما بالاخره بعد از ۳ سال انتظار و امروز و فردا کردن، دومینار ۲۵۰ به صورت پلاک شده وارد بازار ایران شد تا موتورهای هندی هم یه نماینده ۲۵۰ سی سی تو بازار ایران داشته باشن. با توجه به کیفیت و مشخصات فنی خوب این موتور اگه دومینار ۲۵۰ هم دقیقا مثل بقیه موتورهای هندی بازار از لحاظ تامین قطعات مشکلی نداشته باشه خیلی خوب میتونه جای خودش رو در این حجم و کلاس باز کنه.
رقبای دومینار ۲۵۰ در بازار ایران، کی تی ام دوک ۲۵۰، سی اف ۲۵۰، زونتس آر ۲۵۰، هانوی ۲۵۰، سنکی ۲۵۰ و بنلی ۲۵۰ تک سیلندر و چندتا موتور دیگه هستن که این نشون میده این موتور هندی برای رقابت کار سختی رو در پیش داره که البته سابقه خوب هندی ها در ایران کمک زیادی به این موتور میکنه!در حال حاضر (شهریور ۱۴۰۱) دومینار ۲۵۰ با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به فروش میرسه و این در حالی هست که فروشگاهها همچنان دارن إن اس ۲۰۰ رو با این قیمت به فروش میرسونن!
مشخصات فنی dominar 250
قطعا خیلیا مثل خودم منتظر این موتور بودن و به نظرم میتونه سهم خوبی از بازارو بگیره ولی بدبختی، زمانی که حرف از اومدنش میزدن قیمت موتورها مثل الان نبود و میشد به خریدش فکر کرد الان فک کنم حدود ۲۰۰ باشه …
این موتور سه چهار سالی هست که در هند معرفی شده و تقریبا میشه گفت امتحانشو تو اون کشور پس داده. به نظرم در کنار همه خوبیهایی که این موتور داره، یه نکته منفی بزرگ وجود داره و اون وزن بالای این موتور هست
۱۸۰ کیلوگرم وزن تَر، برای یه موتور ۲۵۰ سیسی تک سیلندر وزن خیلی خوبی به حساب نمیاد و همین مسئله باعث شده عملکرد این موتور تو بحث شتاب ۰ تا ۱۰۰ و همچنین تاپ اسپید، خیلی شبیه به اِناِس و آراِس ۲۰۰ (محصولات دیگه باجاج) هست.
انجین این موتور 4 زمانه هست و تک سیلندر و با سیستم آب خنک کار میکنه 4 تا سوپاپ داره گیر بکسش 6 دنده ایی هست و کلاج لغزنده داره و 26 اسب بخار قدرت داره گشتاور این موتور یه چیزی حدود 23 نیوتون متر در 6500 rpm هست
باکش 13 لیتر بنزین جا میگیره . تاپ اسپید و نهایت سرعتی هم که میشه باهاش رفت یه چیزی حدود 155 کیلومتر بر ساعت هستش .
سیستم ترمز :
هردو ترمز عقب و جلو از نوع دیسکی هست.
کیلومتر این موتور از نوع تمام دیجیتاله – ترمز های ضد قفل داره – تمام چزاغ هایی که داره از نوع led هست – کلاچ لغزنده داره – کمک فنر جلو تلسکوپی معکوس – کمک فنر عقب یه دونه هست و گازی – قیمتش همون جور که گفتیم هول و هوش 200 تومن باید بشه – نظر های مردم رو که توی سایتش میخوندم تقریبا هیچ عیبی نداره و همش مزایا هست . موقعی که موتور وارد بشه این مقاله رو کامل تر میکنیم.
نظرتون چیه درباره دومینار ۲۵۰؟ به نظرتون میتونه فروش خوبی که باجاج با اناس ۲۰۰ در ایران داشت رو دوباره تکرار کنه؟
قیمتش خوب باشه چراکه نه