مقاله

معرفی بهترین موتورسیکلت های کراس آفرود ایرانی

انواع موتورسیکلت‌های آفرود
یکی از بهترین موتورسیکلت‌های آفرود که در واقع نوع متداول و رایج آنهاست را با نام «موتور تریل» در بازار ایران یا همان موتورهای دو منظوره ورزشی (Duall Sport) می‌شناسیم. از آنجایی که تریل‌ها را هم می‌توان در شهرها استفاده کرد و هم در مسیرهای آفرود، بیشترین محبوبیت در میان مشتریان را به خودشان اختصاص داده‌اند. البته باید بدانید که موتورهای تریل، توانایی آفرودهای سنگین را ندارند و اگر مراقب‌شان نباشید، حتما بلایی سرشان می‌آید.

جهت خرید لاستیک کراسی اینجا را کلیک نمایید..

این موتورسیکلتها به دو دسته کلی بر اساس سیستم خنک کننده آنها تقسیم میشنود.

مایع خنک (روغن یا آب)
هوا خنک
موتورسیکلت های تریل مایع خنک دارای یک یا دو رادیاتور کوچک بسته به نوع مایع خنک کننده انجین مجهز شده اند. اگر مایع روغن باشد معمولا یک رادیاتور 7 اینچی دارند یا اگر آب باشد دو عدد رادیاتور 8 اینچی در آنها نصب شده است.

این موتورسیکلتها (منظور فقط تریل ها می باشد) اگر مجهز به رادیاتور آب باشند نهایت برای آفرود های 1 ساعته مناسب هستند و اگر دارای رادیاتور روغن باشند برای 2 ساعت آفرود مناسب اند. علت اینکه موتورسیکلت های مایع آب کمتر قابلیت آفرود دارند این است که بخش مهم خنک سازی آب در رادیاتور توسط یک پنکه (فن) صورت می پذیرد و چون در آفرودهای خاکی میزان گرد و خاک زیادی توسط پنکه به درون حفره های رادیاتور وارد میگرد دمای آب بالا رفته و آب به نقطه جوش می رسد. اما روغن دمای آن به سرعت به واسطه عبور جریان هوا از رادیاتور یا خود پره های سرسیلندر (هدسینک) با کاهش دما دچار شده و به راحتی میتوان حتی با وجود گرد و خاک و مسدود شدن روزنه های رادیاتور اقدام به ادامه آفرود نمود.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید در موتورسیکلت های کراس که برای آفرود های سنگین طراحی شده اند رادیاتور آب بهترین گزینه برای این موتورسیکلت ها بوده و رادیاتور آنها به گونه ای طراحی شده است تا به راحتی بتواند در برابر عبور گرد و خاک از درون شبکه های آنها عمل خنک سازی و کاهش دما به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد و موتورسیکلت بدون هیچ محدودیتی برای مدت بالایی به آفرود خود ادامه می دهد. در صورتی که رادیاتور روغن کارایی کمتری در این موتورسیکلت ها دارد و معمولا آب دمای قطعات انجین را بین 40 الی 55 درجه سانتی گراد نگه میدارد اما روغن دمای قطعات را بین 50 الی 65 درجه سانتی گراد نگه میدارد.

همچنین آب دیرتر از روغن گرم شده و دیرتر خنک میشود و به همین دلیل در فصل های گرم سال دیرتر موتور داغ و در فصل های سرد دیرتر خنک میگردد اما روغن برعکس آب است و سریعتر گرم شده و سریعتر خنک میشود.

در موتورسیکلت های تریل فاقد سیستم رایاتور جهت خنک سازی قطعات از جریان هوا برای کاهش دمای انجین استفاده میشود و به هوا خنک معروف هستند این موتورسیکت های تریل بیشتر به جهت تمرین و آموزش و نهایت 30 دقیقه آفرود بسیار سبک مورد استفاده قرار میگیرند و از نظر افراد حرفه ای برای آفرود سواران یک اسباب بازی هستند.

این روزها شاید خیلی‌ها تصور کنند که هر موتورسیکلتی که به دل جاده‌های خاکی می‌زند، نامش «آفرود» است اما برای موتوربازها، آفرود داریم تا آفرود! آنها دسته‌بندی خاص خودشان را برای موتورسیکلت‌های آفرود دارند. البته اگر مطلب آشنایی با انواع موتورسیکلت را مطالعه کرده باشید، احتمالا شما هم کلاس‌های مختلف موتورها را می‌‌شناسید. در ادامه با ما در باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا در زمینه معرفی بهترین موتورسیکلت های آفرود بازار ایران آشنا گردید

توجه:

در ادامه به معرفی 10 موتورسیکلت مناسب آفرود های نیمه حرفه ای که توانایی لذت سواری آفرود تا 1 الی 2 ساعت را به شما میدهند اختصاص داده‌ایم. فارق از اینکه این موتورها چند اسب بخار قدرت ایجاد می‌کنند یا اینکه چه امتیازات یا مشکلی دارند بیان شده و تنها برای اینکه بدانید با چه موتورسیکلت‌هایی در بازار ایران میتواند لذت آفرود با موتورسیکلت را تجربه کنید فهرست شده اند. در آینده برای آفرودهای حرفه‌ای مقاله‌ای تخصصی منتشر خواهیم نمود. اما برای درک بهتر مطالب کمی توضیحات اولیه را جهت افزایش دانش شما در این زمینه مطرح نموده‌ایم.

«موتور کراس یا موتو کراس»، دومین نوع پرفروش در میان موتورسیکلت‌های آفرود است. کراس‌ها برخلاف تریل‌ها، معمولا با هدف استفاده در پیست‌ها و برای استفاده کوتاه‌مدت ساخته شده‌اند و به همین دلیل نیز باک‌های کوچکتری دارند. اما بازدهی انجین آنها بسیار بالاست، وزن‌شان سبک‌تر بوده و تعلیق آنها پیشرفته‌تر است. ضمن اینکه شاسی و بدنه آنها نیز تحمل فشار و ضربات بیشتری را نسبت به تریل‌ها دارد.

«موتور اندورو» یا Enduro نوع دیگری از موتوکراس‌هاست که مختص مسابقات اندورو ساخته شده‌اند؛ یعنی هم باک حجیم‌تری دارند، هم انجین قدرتمندتری دارند و هم طراحی آنها طوری است که برای مسیرهای مختلف آفرود، مناسبت‌تر و چابک‌تر از موتوکراس‌ها هستند. موتورهای اندورو را با لقب «کراس‌‌های جان سخت» هم می‌شناسند چراکه دوام و کارایی آنها در مسابقاتی که زمان بیشتری دارند، بسیار بهتر از کراس‌هاست.

«موتور ترایال» که البته در ایران، به اشتباه آنرا «تریال» هم می‌گیوند، چهارمین و آخرین نوع از بهترین موتورسیکلت‌های آفرود هستند. برخلاف موتوکراس‌ها و اندوروها که به لحاظ ظاهری، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند اما خوشبختانه ترایال‌ها اینطور نیستند و از ده‌ها متری هم می‌توان آنها را تشخیص داد!

در مسابقات ترایال، علاوه بر مهارت موتورسوار، وزن موتورسیکلت باید در کمترین حالت ممکن است باشد چراکه در غیراینصورت، انجام حرکات تعادلی و نمایشی با آن، دشوارتر می‌شود. به همین دلیل، در موتورهای ترایال، قسمت‌های زیادی از بدنه موتور مانند صندلی، فلاپ‌های جانبی و سایر قطعات تزئینی را حذف کرده‌اند.

همچنین علاوه بر چهار دسته فوق، موتورسیکلت‌های آفرود دارای کلاس‌های مختلف دیگری نیز هستند مانند رالی، ترک ریسینگ (Track Racing) و ادونچر تورینگ.

ویژگی موتورسیکلت‌های آفرود
اولین نکته درباره موتورهای آفرود، توانایی آنها در عبور از مسیرهای ناهموار است. بنابراین برای سازندگان چنین موتورهایی، پارامتر قدرت، بسیار مهم‌تر از پارامتر سرعت است. منظورمان از قدرت بیشتر، همان گشتاور بیشتر است. پس جواب این سوال که چرا موتورهای آفرود با حجم کمتر از 250 سی‌سی، مشتریان زیادی ندارند، قابل حدس است!

بهترین موتورسیکلت‌های آفرود، ممکن است از 250 سی‌سی تا 650 سی‌سی، حجم انجین داشته باشند ولی نکته جالب اینجاست که اکثر موتورسازان، حتی برای حجم‌های 650 سی‌سی هم از انجین‌های تک‌سیلندر استفاده می‌کنند چراکه با این کار، می‌توانند گشتاور بیشتری را برای دنده سنگین، از انجین بیرون بکشند.

همچنین در این نوع از موتورسیکلت‌ها، باید از لاستیک‌های آفرود استفاده کنید. بنابراین هیچ موتورسازی از تایرهای تیوب‌لس برای این موتورها استفاده نمی‌کند.

اگر به چرخ موتورهای آفرود دقت کرده باشید، خواهید دید که همه آنها از رینگ‌های سیمی بهره می‌برند چراکه دوام و استحکام آنها نسبت به رینگ‌های پره‌ای، معمولا بیشتر و بهتر است.

موتورسیکلت هوندا CRF
سی‌آراف نه تنها در بازار ایران، بلکه در بازار جهانی نیز شهرت عام و خاص است و باید آنرا یکی از بهترین موتورسیکلت‌های آفرود در تاریخ لقب داد. هوندا بعد از خداحافظی با مدل‌های CR، در سال 2000 میلادی دست به معرفی CRF زد که حرف F در آن، کنایه از واژه Family است. این یعنی اینکه هوندا برای خانواده CRF، طیفی مختلف از موتورسیکلت‌های آفرود را درنظر گرفته است که حجم انجین آنها از 150 سی‌سی در ارزان‌ترین مدلش شروع شده و حداکثر نیز به 450 سی‌سی در گران‌ترین مدلش، افزایش می‌یابد.

خوشبختانه در بازار کشورمان، مدل‌های CRF250 به وفور پیدا می‌شود. اما نکته جالب اینجاست که مدل‌های خاص‌تر این ژاپنی نیز در بازار کشورمان حوضر دارد؛ یکی از آنها نسخه CRF250L است که شاسی آنها بلندتر و فاصله محوری‌شان نیز کشیده‌تر است. اما نسخه دیگر CRF250L Rally است که هوندا، بازهم ارتفاع تعلیقش را افزایش داده و با اضافه کردن به حجم باک بنزین و همچنین افزودن برخی ویژگی‌های ظاهری مانند طلق جلو، گارد زیر انجین و تغییر فلاپ و گلگیر جلو، طرفدارانش را به یاد موتورسیکلت‌های رالی داکار می‌اندازد.

در نیمه اول سال 1400، نسخه‌های صفر موتورسیکلت CRF حدود 200 میلیون تومان قیمت دارند که براساس نوع مدل و سال ساخت، ممکن است با قیمتی کمتر یا حتی بیشتر نیز آنها را در آگهی‌ هوندا CRF و آگهی هوندا CRFL پیدا کنید.

موتورسیکلت کویر T2N
موتوربازها حتما رادیسون 250 را یادشان هست؛ همان تریل پرفروشی که به لطف قیمت اندکش نسبت به رقبا، توانست به فروش خوبی دست پیدا کند ولی این قیمت ارزان، چندان هم بی‌دلیل نبود. هرکسی که تریل رادیسون 250 را می‌بیند، نباید به فکر آفرودسواری با آن باشد! و این بزرگترین ایرادش بود. تریل 250 رادیسون، گیربکس خوبی نداشت و علی‌رغم صندلی خوب و تعلیق نرمش در عقب، اما در تعلیق جلو حسابی مشکل داشت و پستی و بلندی‌های جاده را به دسته موتور منتقل می‌کرد. کیفیت پایین مونتاژ، نداشتن ترمزهای قوی و لرزش زیاد انجین، از جمله مشکلات رایج تریل رادیسون 250 در کارکردهای بالا بود.

اما کویر موتور بعد از توقف تولید رادیسون 250، به سراغ نسخه بهبودیافته آن رفت و به این ترتیب، محصول جدیدی را بنام کویر T2N معرفی کرد. البته اگه به جزییات بدنه T2N دقت کنید، متوجه می‌شوید که همان رادیسون 250 است با این تفاوت که رنگ‌بندی بدنه‌اش را تغییر داده‌اند. باید اعتراف کنیم که مهم‌ترین مزیت کویر T2N داشتن انژکتور است و به همین دلیل نیز نامش را در لیست بهترین موتورسیکلت‌های آفرود، اضافه کرده‌ایم.

کویر T2N از انجین تک‌سیلندر 2 سوپاپی 250 سی‌سی بهره می‌برد و درست مانند تریل رادیسون، حدود 13 تا 14 اسب بخار قیمت دارد. خوشبختانه T2N همچنان عرضه می‌شود و برای اطلاع از قیمتش، کافی است لیست قیمت کویر موتور را مشاهده کنید. البته بد نیست که آگهی کویر T2 را هم ببینید چراکه مدل‌های کم‌کارکرد آن، با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری خرید و فروش می‌شوند.

موتورسیکلت فلات تریل
جهان همتا یا همتاز سیکلت، یکی از اصلی‌ترین موتورسازان ایرانی بود که پای هوندا CRF را به بازار ایران باز کرد. اما این شرکت، فعالیتش را به عرضه موتورهای هوندا محدود نکرد، بلکه خودش هم دست به کار شده و مدل‌های پرفروش خانواده فلات را به بازار آورده است که عمدتا در مدل‌های فلات 200 و همچنین فلات 250 شناخته می‌شود.

شرکت جهان همتاز، مدل‌های اولیه فلات را با رنگ‌بندی خاصی و البته با انجین کاربراتوری ساخت اما بعدها، سیستم سوخترسانی را به انژکتوری تغییر داد و طراحی فلاپ‌ها را هم جذاب‌تر کرد. فلات‌های ایرانی از سری محبوب تریل‌های GY هستند؛ یکی از بهترین موتورسیکلت‌های آفرود که تعداد زیادی از شرکت‌های چینی، سال‌هاست به تولید کپی‌ آن ادامه می‌دهند و به لطف آنها، موتورسازان ایرانی نیز انواع نسخه‌هایش را با نام‌های مختلف ولی با انجین‌های مشابه، تولید کرده‌اند.

در نیمه اول سال 1400، اگر آگهی‌ فلات 200 را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که قیمت تقریبی آنها از 50 تا 60 میلیون تومان است. البته باید توجه داشته باشید که بعضی از فلات‌ها، از سری DT200 بوده اما برخی دیگر از سری CRF200 هستند و گران‌ترند. همین تفاوت مدل، دقیقا در آگهی‌ فلات 250 هم وجود دارد؛ یعنی برخی از آنها فلات 250 هستند اما برخی دیگر، طرح KTM بوده و ظاهر جذاب‌تری دارند. فلات تریل 250 نیز با قیمتی در حدود 60 تا 70 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

موتورسیکلت کی تی ام EXC
هرکسی که آگهی‌ کی‌تی‌ام EXC و همچنین آگهی کی‌تی‌ام EXC-F را ببینید، احتمالا به قیمت این موتورها شک می‌کند. مگر می‌شود یک موتورسیکلت 250 سی‌سی را با قیمت‌های در حد نیم میلیارد تومان خرید و فروش کنند؟ بله می‌شود!

ماجرا از این قرار است که کویر موتور، برخی از قطعات محصولات KTM را از نمایندگی هندی این موتورساز اتریشی، به ایران می‌آورد و در کشورمان مونتاژ می‌کرد. مدل‌هایی مثل Duke و RC از جمله این مونتاژی‌ها بودند. اما کویر موتور، یکسری دیگر از محصولات کی‌تی‌ام را به صورت CBU به ایران آورده است و بدلیل داشتن تعرفه گمرکی، قیمت‌شان تقریبا دوبرابر قیمت کی‌تی‌ام‌های مونتاژی بود. خانواده EXC نیز از جمله این وارداتی‌ها بودند.

همانطور که در دنیای خودروها، محصولات AMG و MPOWER را ویژگی‌های اسپرت‌شان می‌شناسند، در دنیای موتورها نیز محصولات کی‌تی‌ام را با آفرودرهای جان‌سختش می‌شناسند. پس وقتی از KTM صحبت می‌کنیم، یعنی درباره یکی از بهترین موتورسیکلت‌های آفرود جهان حرف می‌زنیم.

کی‌تی‌ام تمامی مدل‌های اندورو را در خانواده EXC به بازار جهانی عرضه می‌کند که E از ابتدای کلمه Enduro و XC نیز از عبارت «کراس‌کانتری» گرفته شده است. در بازار جهانی، خانواده کی‌تی‌ام را می‌توانید در مدل‌های 150 سی‌سی تا 500 سی‌ سفارش دهید؛ نسخه‌های دو زمانه آنرا با نام EXC و نسخه‌های چهار زمانه‌اش را نیز با نام EXC-F می‌شناسند.

اما در بازار ایران، خوشبختانه هردو مدل EXC و EXC-F با انجین‌های 250 سی‌سی 16 اسبی وارد شده‌اند. البته نسخه‌های حجیم‌تر این اتریشی هم در تعداد محدودی در ایران وجود دارد ولی متاسفانه امکان شماره‌گذاری را ندارند. موتورهای کی‌تی‌ام، محصولات ارزان‌قیمتی نیستند و همین نسخه‌های 250 از خانواده EXC و EXC-F با قیمتی در حدود 9 هزار یورو وارد کشورمان شده بودند. حالا اگر نرخ ارز و تعرفه واردات را هم به آن اضافه کنید، دلیل قیمت چندصد میلیونی این اتریشی را متوجه می‌شویم.

موتورسیکلت کاوازاکی KLX
مثلث هوندا CRF و سوزوکی DR و کاوازاکی KLX، را باید مثلث خطر در دنیای موتورسیکلت‌های آفرود دانست چراکه رقابت آنها، همیشگی بود و هست. با صرف‌نظر از سوزوکی، هردو محصول هوندا و کاوازاکی به لطف عرضه بیشترشان در بازار، هوادار بیشتری دارند علی‌الخصوص مدل کاوازاکی که همچنان نیز نامش در لیست قیمت کویر موتور، به چشم می‌خورد. البته اگر نگاهی به آگهی‌ کاوازاکی KLX داشته باشید، خواهید دید که تقریبا با یک‌سوم قیمت مدل صفر آن، می‌توان مدل‌های چندسال پیش KLX را به راحتی پیدا کرد.

موتورسیکلت تریل پیشرو گلد کیوام ۲۵۰ سی سی
این موتورسیکلت یک موتورسیکلت تک سیلندر می باشد که توسط سیستم هندلی می تواند راه اندازی شود.

گیربکس موتورسیکلت گلد ۵ دنده است‌.

حداکثر قدرت موتورسیکلت پیشرو گلد ۱۲.۵ کیلووات می باشد.

موتورسیکلت تریل پیشرو دارای قدرت ۱۶۰۷۶ اسب بخار است.

ترمز جلویی و ترمز عقبی این موتورسیکلت از نوع دیسکی می باشد.

موتورسیکلت تریل روان RAVAN QM-R200

در رابطه با انجین سری های QM تولید شده برای بازار های داخل ایران توسط چین به سفارش تمامی شرکت های ایرانی چند نکته گفتنی میباشد:

۱- انجین موجود کپی برداری شده از انجین Suzuki DR200s می باشد اما حدود ۵% کیفیت آن کاهش پیدا نموده

۲- به دلیل بعضی از قوانین جاری کشور با اعمال تغیراتی در بدنه سیلندر و هوای ورودی به کاربراتور، درنتیجه شاهد کاهش نسبی سرعت و قدرت این موتورسیکلت گردیده است.

سرعت و قدرت اسمی با حجم ۲۰۰cc برای موتورسیکلت شرکت سوزوکی در این مدل حداکثر تا ۱۴۰km و با حداکثر قدرت۱۶.۵hp میباشد. که حداکثر سرعت , قدرت واقعی آن به ترتیب ۱۳۰km و ۱۵.۹hp می باشد.

لازم به توجه است در رده موتورسیکلت های دو منظوره ( Dual Soprt ) محصولات کلیه شرکت های تولید کننده در حال حاضر، بالاترین سرعت برای چنین موتورسیکلت هایی از ۹۰km الی ۱۱۰km با قدرتی از ۱۴hp الی ۱۸ph می باشد.

۳- به دلیل وابسته بودن هزینه های تولید به نرخ روزانه ارز بازار آزاد در ایران شرکت های ایرانی با کاهش کیفیت و حذف برخی امکانات سعی در متعادل نگه داشتن نرخ تمام شده تولید تا به مصرف رسیدن کالاهای خود را دارند.

اگر قصد خرید یک موتور Dual Sport یا همان تریل را دارید بی شک برند های تولید داخل ایران بهترین گزینه برای خرید میباشند و تحت هیچ شرایطی پول خود را فقط برای نام شرکت تولید کننده و یا به اسم کیفیت و سرعت و قدرت بیشتر بی دلیل برای موتور های صفر و یا کارکرده ای چون DR200, AX1, KTM , … این شرکت ها به دور نریزید زیرا که موتور های تولید بازار ایران با توجه به قیمت و سطح کیفیت هزینه سرویس و نگهداری و ظاهر و مهمتر از همه قوانین و مقررات کشور واقعا بهترین هستند.

موتورسیکلت تریل پرواز مدل 200GY

از مزایا این موتور همین بس که یک ارگان نظامی ، ناوگان موتوری شو به این موتور مجهز کرده و تو ماموریت هاش بیشترین استفاده رو از این موتور داره علی رغم اینکه تنوع موتور تو بازار زیاد هست ولی نظریه کارشناسی شون بر این موتور بوده. واقعا موتور خوبی هست شتاب گیری و قدرت مانورش بسیار عالی هست من مناطق مختلفی رو با این موتور رفتم ، کوهستانی ، رودخانه ، سربالایی هم از نظر قدرت و هم از نظر ترمز گیری بسیار عالی هست. در عین حال هم مصرف سوخت بسیار مناسبی داره دسترسی به لوازم و قطعاتش هم راحت و آسان هست. اگر چه که نیاز به هیچ ارتقایی نداره ولی امکان اعمال و تغییرات و تیونیگ هم با هر شرایطی که دوست داشته باشید داره خودم آیکس وان داشتم ، ایکسل داشتم این موتور هیچ کمی از موتور های ژاپنی نداره

استهلاک کم قطعات (به شرط رانندگی نرمال)

قیمت مناسب

قابل دسترس بودن لوازم یدکی

مصرف پائین

سواری راحت (بخاطر نوع طراحی)

استایل و رخ خوب و قابل قبول

اسب بخار (قدرت) پائین نسبت به روان

کیفیت پائین کلیدهای روی دسته (بوق ، چراغ و …)

کیفیت پائین تعلیق (کمک و فنر) عقب

کیفیت پائین سیستم انژکتور

کیفیت پائین لوازم ترمز جلو

کی‌ال‌ایکس را باید کلکسیونی از ویژگی‌ها و تجهیزات جالب توجه بدانیم؛ مثلا سیستم جرقه‌زنی‌اش از نوع CDI دیجیتالی است که باعث شده در دور موتورهای مختلف، انجین آن همیشه در بهترین حالت باشد. یا مثلا استارتر الکتریکی هوشمند دارد به این معنی که در زمان استارت‌زدن، یک دریچه خروج دود را همیشه باز نگه می‌دارد. یا مثلا دریچه گاز دوگانه دارد؛ یعنی علاوه بر دریچه گاز اصلی که با دسته ‌گاز و بدست موتورسوار کنترل می‌شود، یک دریچه ثانویه هم دارد که ECU کنترلش را در اختیار گرفته است تا انجین، بصورت یکنواخت، گشتاور تولیدی‌اش را افزایش دهد. این‌ها فقط چند ویژگی خاص KLX هستند که باعث شده نام این ژاپنی، در لیست بهترین موتورسیکلت‌های آفرود بازار ایران، برای همیشه ثبت شود.

بهترین موتورهای ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساخت کشور چین موجود در بازار ایران
به ترتیب اولویت در کیفیت ساخت و قدرت

نکته: موتور های زیر از لحاظ سرعتی با هم برابرند و اختلاف سرعت چندانی با هم ندارند و اکثرا سرعت آنها ۱۰۵KM میباشد.

ردیفنامحجم موتور
سی سی
کیفیت انجین
از ۱۰
قدرت اسمی
اسب بخار
قدرت واقعی
اسب بخار
 ارزش خریدمیانگین مصرف واقعی
۱۰۰KM/Litr
۱پیشرو Golde QM۲۵۰۸.۵۱۶.۷۱۵.۲    ۹۴.۳
۲پیشرو Black۲۵۰۷.۵۱۸.۷۱۵.۷    ۸۴.۲
۳فلات ۲۵۰۲۵۰۷.۵۱۵۱۴  ۷.۵۴.۶
۴روان QM-R200۲۰۰ ۹.۵۱۵.۴۱۴.۸  ۹.۶۳.۸
۵جترو QM200۲۰۰۹.۴۱۵.۰۱۴.۴  ۹.۳۳.۸
۶کویر STR200۲۰۰۹۱۴.۵۱۴.۲    ۹۳.۸
۷متین QM200۲۰۰۹۱۴.۵۱۴    ۸۳.۹
۸پیشرو QM200۲۰۰۹۱۲.۲۱۲  ۸.۵۳.۹
۹احسان۲۰۰۸.۵۱۲.۲۱۱.۸    ۸۳.۲
۱۰پیشرو Zip Star۲۰۰۸.۵۱۲.۲۱۱.۸    ۸۳.۴
۱۱ پرواز ۲۰۰GY۲۰۰۸.۵۱۲.۲۱۱.۶    ۸۳.۵
۱۲فلات ۲۰۰۲۰۰۸۱۲.۱۱۱.۵    ۷۳.۸
۱۳فلات DT200۲۰۰۷.۵۱۱۹.۸    ۶۳.۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *