مقاله

معرفی نقد و بررسی مزایا معایب موتور ان اس Ns 200

سلام خدمت کاربران عزیز کینگ موتور توی این مقاله قصد داریم بهتون بگیم موتور Ns 200 چه جور موتوری هست و بخرید یا نه ؟ پس با ما همراه باشید.

پالس ان اس 200 از سال 92 وارد ایران شد و چون سواری خوب قیمت خوب و شتاب خوبی داشت همون اول تونست خودشو تو دل موتور سوار های ایرانی جا کنه قیمت اولش هم حدود 5-6 میلیون تومن بود اولش سیستم سوخت رسانیش کاربرات بود ولی از حدود سال 96 به بعد سیستمش رو انژکتوری کردن که خیلی بهتر شد .

قیمت :

قیمت این موتور الان یه چیزی هول هوش 130 – 140 میلیون هستش.

همون طور که میدونید سال 99 این موتور تحریم شد و دیگه وارد کشور نشد ولی خوشبختانه از سال 1400 دوباره واردات این موتور از سر گرفته شد.

این موتور توی سبک n.a.k.e.d طراحی شده با اینکه موتور برای 8 سال پیش هست ولی ظاهرش بسیار خوشگل و دلربا هست هنوز و هیچوقت خسته کننده نشده طراحی کلی این موتور همه از KTM هستش تقریبا طراحی بی نقصی داره .

رنگ ها :

این موتور توی سه تا رنگ توی بازار هستش

نوک مدادی سفید

نوک مدادی مشکل

نوک مدادی قرمز

قسمت هایی که نوک مدادی هست توی همه رنگ ها ثابت هستن

طراحی و ظاهر :

گلگیر جلو :

رنگ نوک مدادی جزابی داره دوتا برچسب هم هم رنگ ست موتور دو طرفش زده شده

کاسه چراغ:

یه طراحی خوب که باعث شده قیافه موتور خشن بشه نور بالا و پایین جفتشون توی یه لامپن اگه نور بهتر بخوایید باید با هد لایت عوض کنید

فرمون :

یکی از نقطه ضعف های این موتور فرمونش هست ( نسبت به موتور های دیگه هم رده حس هندلینگ خوبی نداره )

یه سری کلید روی فرمون هست که برای چراغ هاس و حالت های مختلفش مثلا پلیسی و اینا…

کیلومترش هم که هم دیجیتال هست هم انالوگ و قسمت سمت چپش هم چراغ های راهنما و چک هستش

اون ارمی که توی کیلو متر میبینید همه فکر میکنید بلوتوثه ولی نیست و آرم باجاج هست

باک:

چون سبک نیکد هست باک موتور بزرگ طراحی شده و وقتی رو موتور میشینید باک موتور تا قسمت زیر شکمتون حس میشه روشم که یه سری بر چسب شرکت زده شده در خود باک هم خیلی راحت با کیلید باز میشه حجم باک هم 12 لیتر هست .

گارد:

دو تا گارد براش طراحی شده که موقعی که موتور زمین میخوره ضربه هارو به خوبی میگیره توی سری جدید یه اسپویلر زیر موتور گزاشتن که باز به زیبا شدن موتور کمک کرده

زین :

دو تیکه هست و سایز مناسبی داره زیرن ترک نشین بالا تره و حس خوبی میده و خستتون نمیکنه سواریش

ارتفاع از زمین 80 سانت هست و یکم باید قدتون مناسبش باشه برای ادم های قد کوتاه یکم مشکل هست

عقبش هم دوتا دو شاخه داره که ترک سوار راحت میتونه دستشو بگیره تا نیفته و پرت نشه

شل گیر :

برای اینکه اب و گل و بارون بهتون نخوره یه شل گیر بزرگ روی چرخ عقب سوار شده که خیلی خوبه

یه نکته خوبی که این موتور داره اینه جک وسط داره اکثر موتور های جدید این سبک جک وسط رو کامل ورداشتن دیگه.

جا پایی :

جا پایی های موتور از جنس خوب و رنگ هماهنگ با موتور و اینکه زاویه خیلی مناسبی دارن موقع سواری اصلا اذیت نمیشید.

اگزوز :

خیلی جم و جور و ریز زیر موتور جاش دادن اصلا توی دست و پا نیس

جمع بندی بخش ظاهری موتور ان اس 200 :

به جز بحث هندلینگ فرمون که گفتم میتونست بهتر باشه مشکل خاص دیگه ایی توی طراحی و ظاهر موتور وجود نداره

خب حالا بریم سر اصل مطلب یعنی انجین موتور :

چهار زمانه تک سیلندر اب خنک و 4 سوپاپه هستش

حجمش 199.50 سی سی هست قدرتش هم تا 24.5 اسب بخار ( 4.5 اسب بخار از اپاچی 200 بیشتر هست قدرتش )

سیستم سوخت رسانی و ecu از برند بوش هست که نیازی به تعریف نداره دیگه !

گیر بکس :

6 دنده هست و همانگی کامل با انجین داره که باعث میشه موتور شتاب خوبی بگیره

کمک فنر جلو :

تلسکوپی معمولی هستن که از بوش های ضد سایش استفاده شده توشون

کمک فنر عقب :

یه کمک فنر تکی معمولی هست که با گاز نیتروژن کار میکنه و روغنی نیست !

رینگ و لاستیک :

17 اینچی هست هر رینگ 10 پره داره که دوتا دوتا باهم جفت شدن لاستیک ها هم جدیدا از ایران یاسا استفاده شده روش

سایز لاستیک جلو 100 80 17

سایز لاستیک عقب 130 70 17

که میتونید لاستیک خارجی بندازید که خیلی سواری رو بهتر و نرم تر میکنه مثلا برند پیرلی

ترمز های این موتور هم جلو و هم عقب دیسکی هستن مدل هایی که توی ایران میاد هیچ کدوم abs ندارن ولی مدل هایی که توی خود هند هست ترمز abs دارن …

سوالی که همه میپرسن اینه که ان اس Ns بهتره یا ار اس rs ؟

ان اس بخریم ؟ یا ار اس ؟

اصن تفاوت این دوتا چی هست ؟

خب انجین این دوتا موتور یکی هست و هیچ فرقی ندارن

اولین چیز ظاهر این دوتا فرق دارن

rs فلاپ داره – ns فلاپ نداره بخاطر همین ظاهر قشنگ تری داری نسبتا ار اس

مقایسه سواری ns و rs

سواریشون یکم با هم دیگه فرق داره

فرمون ns سمت داخل تره و سواری راحت تری دارید ولی توی rs فرمون یکم سمت بیرون و خوابیده تر هست و موقع رانندگی باید یکم خم بشید رو موتور که توی مسیر های طولانی یکم خسته کننده میشه

نکته بعدی زین این دو تا مدل هست

ار اس یکم زینش سفت تره و فلاپ ها یکم ترک نشین رو ازیت میکنه و جا دستی مناسبی هم برای ترک نشین نداره ولی ان اس دقیقا بر عکس هستش .

بریم سر بحث هزینه ها که مهمترین قسمت هستش :

rs چون فلاپ داره تصادف کنید کلا به فنا میرید چون همه چی میترکه و خرج میزاره رو دستتون ولی پالس ns تقریبا همون تصادف رو روش بکنید تقریبا نصف باید هزینه کنید. ( البته امید وارم ایمن برونید و هیچوقت تصادف نکنید ! )

خب ار اس توی چرخ جلو ترمز abs داره که ان اس کلا نداره !

کلا موتور های ان اس و ار اس خیلی فرق خاصی ندارن و تقریبا شبیه هم دیگه هستن فقط توی این چند تا نکته که براتون گفتیم فرق دارن و دیگه کاملا سلیقه خودتون هست که بخوایید کدوم رو انتخاب کنید ؟!

در کل وقتی با ns رانندگی میکنید حس خوبی دارید و به همه چی مسلط هستید و اصلا احساس خستگی نمیکنید بخاطر همینه که تو ایران هم این موتور خیلی طرفدار پیدا کرده .

یه بدی که داره چون ترمزش خیلی سیستم خاصی نداره و معمولی هست و شتاب این موتور زیاده باید حواستون باشه کی کجا و چی جوری ترمز بگیرید که به مشکل بر نخورید .

یه بدی دیگه ایی هم که داره توی لاستیکش هست این لاستیک های ایرانی که روش هست به شدت دچار لغزش میشن یعنی خیلی سری سر میخوره موتور بهتون پیشنهاد میکنم برای لذت بردن از سواری یه جفت لاستیک خارجی خوب بندازید.

راستی یادم رفت بگم این موتور پالس ان اس 200 سه شمع هست که باعث میشه شتاب خیلی خوبی داشته باشه

کلا هزینه نگه داری زیادی نمیخواد قطعاتش همه جا هست و همه هم میتونن تعمیرش کنن خیلی دردسرخاصی ندارید توی این مورد و اینکه کلا ns 200 اصطحلاک خیلی کمی داره و توی تستی که خودم گرفتم شتاب صفر تا صد رو توی 10 ثانیه میتونید برید. حد اکثر سرعتی هم که باهاش میشه رفت حدود 141 کیلومتره …

جمع بندی :

تا 200 تومن هیچ موتوری پیدا نمیکنید که هم قیمتش خوب باشه هم سواری خوبی داشته باشه

بنظرم پالس ان اس 200 توی این رنج بهترین گزینه هستش ! همه جوره عالیه ! البته اگه بخوایید یکم هزینه کنید دوک 200 بهترین گزینه میشه.

در حال حاضر پر فروش ترین موتور این سبک همین ns 200 هست .

3 نظر در “معرفی نقد و بررسی مزایا معایب موتور ان اس Ns 200

  1. سینا گفت:

    اخه اگه واردات از سر گرفته شده چرا ۲۵۰ سی سی همین متور رو که اسمش دومینار ۲۵۰ هست وارد نمیکنه حتا ۴۰۰ هم داره که حالا ۴۰۰ مجاز نیست ولی ۲۵۰ که هست. دیگه الان وقتشه ی جدیدش بیاد

    1. admin گفت:

      تا اخر امسال وارد میشه

      https://kingmotor.ir/dominar-250/

  2. مهران گفت:

    سلام.من بین سه گزینه موندم.یکی ان اس مدل 92-93 که اکثرا کارکردشون بالاست.یکی آپاچی 200 که قیافه وصداش برام جالبه و میشه مدل 96-97 اونو همقیمت با مدل 92-93 ان اس خرید که تمیزتر باشه.ولی شنیدم کیفیت و سواری و پیدا کردن قطعاتش از آپاچی 180 پایینتره و 5 دندس.یکی هم ان اس 160 که سواری ان اس 200 رو داره و مدل 97 تمیزشو میشه هم قیمت ان اس مدل 92-93 خرید اما قدرت 200 رو نداره.چون تا حالا سوار هیچ کدوم نشدم نمیتونم تصمیم بگیرم.بیشتر برا داخل شهر میخوام.بدمم نمیاد سالی یکی دوبار مسافرت کوچیک برم باهاش.استهلاک پایین،لذت سواری،تامین قطعات و بازار فروشش برام مهمه اما بیشتر میخوام رو موتور لذت ببرم از سواریش.ممنون میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *