اگر قصد خزید یه موتور نیکد تو بازه قیمتی 90 میلیون تومن رو دارید با ما همراه باشید
امروز قرار موتور اس وای ام گلگسی ۱۸۰ رو نقد کنیم
شرکت اس وای ام در سال ۱۹۵۴ تو کشور تایوان تاسیس شد این شرکت به صورت تخصصی توی سبک اسکوتر فعالیت میکنه البته سبک های دیگه ایی هم کار میکنه و محدود به اسکوتر نیست در طول سال های گذشته سابقه همکاری با شرکت های بزرگی مثل هوندا و هیوندای رو هم داره
از تاریخچه شرکت که بگزریم اس وای ام توی سه چهار سال گذشته با محصولای منتوعی که توی بازار ایران داره تونسته سهم خوبی از بازار رو بگیره شاید اون اولا موتور های اس وای ام رو توی خیابون میدیدیم فکر میکردیم با یه برند بی کیفیت چینی طرفیم در حالی که ایجوری نیستش خب حالا که با تاریخچه شرکت اس وای ام اشنا شدیم بریم سراغ نقد موتور ۱۸۰ این شرکت که ببینیم چی جوریاس.
طراحی موتور اس ام وای گلکسی sym na 180:
یه موتور توی سبک نیکد هست که طراحی حجومیه زیبایی داره این موتور توی ۵ رنگی ابی قرمز بژ سفید و نوک مدادی توی بازار وجود داره
چراغ جلو از دو قسمت تشکیل شده و همه چراغ های بکار رقته توی این موتور led هستش
توی قسمت بالای چراغ جلو دو تا چراغ دی لایت دارع که رخ خاصی به موتور داده و چراغ های این موتور همیشه روشن نیستن و برای هرکدوم روی فرمون دکمه تعبیه شده که هروقت خواستید میتونید خاموش و روشنش کنید
راه نماهای این موتور هم با led
طراحی شده که باعث میشه توی روز نور زیادی داشته باشه و به راحتی قابل رویت باشه راهنماش ۳ تا led داره ک نورش زیاد شه و وقتی میزنید صدا میده که یادتون نره خاموشش کنید
چراغ عقبش هم ۳ تا نور خطی داره که وقتی چراغ رو روشن میکنید اون سه تا روشن میشه و وقتی ترمز میکنید کامل به صورت یکدست قرمز میشه قسمت پایه پلاکشم از بنده جدا هست و روی شل گیر عقب گزاشتن یه شبرنگ قرمز رنگ هم بالای پلاک هستش که دید رو بهتر کنه
فرمون و کیلومتر اس ام وای گلکسی sym na 180:
کیلومترش کاملا دیجیتال هستش و با طراحی هجومی کلی بدنه هم خونی داره
توی کیلومترش هم این اطلاعات رو بهتون نشون میده دور موتور سرعت مقدار بنزین شمارش دنده مسافتی که رفتید و ساعت
یه خوبی که دارع اینه که سنسور فشار روغن داره و وقتی مقدار روغن کمتر از حد معمول باشه توی موتور این چراغ براتون روشن میشه و سریع متوجه مشکل کمبود روغن میشید
پایین کیلومترشم دوتا دکمه گزاشتن که برای تنظیم کردن کیلومتره
فرمونشم جنسش المینومی هست و بخاطر همین خیلی فشاری به راننده وارد نمیشه و هندلینگ نسبتا خوبی داره
سمت راست فرمون کلید های قطع و وصل کردن برق و چراغ و استارت خوده موتور هستش
قسمت سمت چپ فرمون هم دکمه های نور بالا و پایین راهنما بوق و هشدار هستش
دره باک با سوییچ باز و بسته میشه یه شارژر ۲ امپری هم داره که میتونید گوشی تون رو بزنید شارژ بشه
باک و زین اس ام وای گلکسی sym na 180:
باکش جم و جوره و جنسش پلاستیکه دو تا حالا باله شکل سمت چپ و راست موتور هستش و حدود ۱۱ لیتر میتونید توی باکش بنزین بزنید که با هر یه باکی که مر کنید تقریبا ۴۰۰ کیلومتر رو به راحتی میتونید برید البته بستگی به شرایط روندن و جاره هم داره ولی خب در کل مصرفش قابل قبوله
این موتور یکی از رقیب هاس بنلی ۱۸۰ هستش و سایز زینش از بنلی بزرگ تر و راحت تره اما عقب زینش برای ترک نشین یکم کوچیکه و به راحتی جلوی اون نیستش یه مشکلی که داره برای ترک نشین دستگیره نداره که خودشو بگیره دو تا جای دست براش طراحی کردن ولی کار هرکسی نیست گرفتنش و یکم اذیت میکنه روی زین عقب یه بند گزاشتن ترک نشین میتونه به عنوان دستگیره ازش استفاده کنه
درکل ظاهر این موتور برای یه موتور شهری قابل قبوله البته یه سری از دوستان ایراد میگین که این موتور سایزش یکم کوچیکه و اون ابهت لازم رو نداره که خب کاملا سلیقه ایی هستش و خیلی فنی نیست
انجین و قدرت اس ام وای گلکسی sym na 180:
این موتور چهار زمانه تک سیلندر چهار سوپاپ با حجم صد و هشتاد و سه سی سی هستش سیستم سوخت رسانی این موتور انژکتوری هستش قدرتش هم هجده اسب بخار در هشت هزار و هفتصد دور در دقیقه هست و حداکثر گشتاورش هم پونزده نیوتون متر در هفت هزار و پونصد دور در دقیقه میرسه وبرای خنک کردن از سیستم اب خنک استفاده میکنه که خیلی خوب دمای موتور رو کم میکنه و زود خنک میشه
گیر بکس این موتور شش دنده ایی هست و تک سیلندره اما واقعا نرم کار میکنه خیلی متوجه لرزشش نمیشید و کلا عملکردش قابل قبوله
کمک فنر اس ام وای گلکسی sym na 180:
دوتا کمک فنر تلسکوپی جلو داره و یه دونه عقبش بین هم رده های خودش خوبه ولی اپاچی خیلی نرم تر هستش
لاستیک جلو ۷۰ ۱۱۰
لاستیک عقبش ۷۰ ۱۳۰
هستش و برند ایران یاسا استفاده شده و اینکه رینگ هاش ۱۷ اینچی هستن
کلا اگر میخوایید سواری موتور نرم تر بشه و بیشتر حال کنید لاستیکش رو عوض کنید و جنس خوب خارجی بندازید خیلی به سواری و هندل کردن موتور کمک میکنه
سیستم ترمز اس ام وای گلکسی sym na 180:
ترمز هاش دیسکی هستش ترمزش جلوش ۲۶۰ میلی متره و ترمز عقبش ۲۲۲ میلی متر و چون وزرن موتر سبکه ترمزها خوب جواب میدن
حداکثر سرعتی که میشه با این موتور رفت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعته و شتاب صفر تا صدش هم حدود یازده ثانیه هستدره باک با سوییچ باز و بسته میشه یه شارژر ۲ امپری هم داره که میتونید گوشی تون رو بزنید شارژ بشه
قیمت اس ام وای گلکسی sym na 180 این موتور توی این تاریخی که مقاله منتشر شده حدود 90 میلیون تومن هست
مزایا اس ام وای گلکسی sym na 180:
در کل توی هم قیمت های خودش طراحی و سواری خوبی داره و پیشنهاد میشه کیفیت ساخت و طراحیش هم خوبه
شتاب بالا
سواری نرم
فرمان پذیری
مصرف سوخت کم
ظاهر زیبا
فرمون نسبتا خوب
صدای بم و سنگین موتور تو دور بالا
مصرف سوخت
قابلیت خاموش کردن دی لایت
اصطحلاک پایین
معایب اس ام وای گلکسی sym na 180:
چند تا مشکل دارع یکی اینه که خرید و فروشش ضعیفه نسبتا توی بازار –
کیفیت پایین لاستیک – ارتفاع بالا که قابل تنظیمه تا حدودی – بیرون زدگی زیاد فلاپ باک برای زیبایی – نداشتن ترک بند –
قیمت بالای قطعات به دلیل جدید بودن – قطعات کمیاب
و اینکه اگه دو ترک بشینید چون وزن زیاد میشه ترمز خیلی خوب کار نمیکنه و ضعیف هستش
ولی خب توی این رنج قیمت و این سبک یه سری موتور دیگه هم میتوتید جاش بخرید مثل پالس ان اس ۱۶۰ و بنلی ۱۸۰ اس و لیفان ۲۰۰ کا پی اس البته پیشنهاد من همین موتور و یا ان اس ۱۶۰ هست از بقیشون بهترن کلا








استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
سیستم سوخت رسانی – نام | انژکتور- CONTINENTAL |
نوع قوای محرکه | چهارزمانه- آب خنک –با سیستم تحریک سوپاپ SOHC |
تعداد و حجم انجین | تک سیلندر- 183cc |
حداکثر توان | 13.32Kw/8740 rpm |
حداکثر گشتاور | 15.2N.m/7478 rpm |
حداکثر سرعت | 112Km/h |
میزان مصرف سوخت | 2.2 L/100km |
سیستم انتقال نیرو و تعداد دنده | گیربکس – 6 دنده |
جرم خالص | 134.5Kg |
ظرفیت باتری | 12V –6Ah |
ظرفیت باک | 11 L |
ابعاد | 2020*770*1075mm |
سلام وادب
این مطالب رو می گم شاید به درد کسی که می خواد بخره بخوره.قطعا بدون اغراق میگم و تجربه من بعد از ۲۰ سال موتور سواری هست.البته همیشه باید درنظر داشت که این موتور رو با چه موتوری مقایسه می کنید.
اول اینکه ظاهر و فیس گنگ و وحشی داره و خاصه
دوم از لحاظ نشیمن و تسلط روی موتور خیلی راحتی.فرمون مث ns نیست که دور کمی داشته باشه.و حالت ارگونومی و کتف ها راحتن.
سوم صدای موتور قشنگه و خیلی پرشتاب
صدای رادیاتور هم حس خوبی داره ، تومخی نیست
من مشکلی هم در دنده حس نکردم فقط ۲ به ۱ رو باید قدری با فشار بیشتری انجام بدید همین که بنظرم قرص تر هم هست
لایی کشی هم جوابه باهاش
ولی صداش خوبه خدایی
من تنها مشکلی که بشه بهش اشاره کرد رو فقط خشکی کمک فنرها می دونم مخصوصا کمک عقب ، طوری که در کوچه پس کوچه ها ریزترین دست اندازها رو به راننده منتقل می کنه.نمی دونم شاید با تعویض لاستیک حل بشه.
ولی در نهایت ببینید توقع شما از موتور چیه چون فیس موتور معیار قوی انتخاب هست.
هر موتوری هم معایب خودش رو داره ، آپاچی که رو که می گیره ، شاید با ns200 از لحاظ شتاب هم رده باشه.خدایی پررو هست.
آقا دم شما گرم ممنون از راهنمایی خوبتون
دمت گرم داداش.خداییش من دو دل بودم بخرم یا نه. ولی از حرفات انرژی گرفتم.ممنون از کمکت . متنت خیلی به درد بخور بود
دمت گرم بابت تجربه هات که به اشتراک گذاشتی.
سلام ببخشید من na 180 گرفتم ولی نور چراغاش بالاس چطور میشه به پایین تنظیمش کنم
فکر کنم مدلش کلا همینه
سلام امکان بالا بردن کمک عقب در ان ای ۱۸۰هست؟
موتور خوبیه منم ازش راضی ام
من ی مقدار دستکاری کردم قطعات موتور و مثل پمپ بنزینش، زنجیرش خورشیدی جلو و مکنده ی فیلتر هوا
برای ی درگ باحال با هر نوع موتوری استارت کردم قدرت رسیدن بهم رو نداشته بجز بنلی 300 اونم توی دور بالا تونسته ازم 5تا10 جلوتر باشه
من با دنده 4موتورم سرعتم میرسه ب 124 ک با دنده میرسونمش ب 147ولی دنده 6فقط زوری ک روی موتور هستش رو برمیداره
تنها عیب این موتور اینه ک ترک نشین تسلط روی نشستن نداره چون پشت موتور بالاست و بدون دستگیره یا ترک بند حتی ی دستگیره هم خودمون ببندیم بهش بازم خطر داره چون باعث بهم ریختن تعادل موتور توی حرکت میشه
اگ ی مقدار دندونه های خورشیدی عقب و جلو درشت تر میشد خیلی خوب میشد
در پناه خدا باشید در حین موتور سواری
بدرود